سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بیش از 2 هزار پرونده تصرف اراضی در اصفهان به محاکم قضایی ارجاع شد

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از 2هزار پرونده در بخش املاک وحقوقی راه و شهرسازی به محاکم قضایی ارجاع شده که بیشتر آنها مربوط به تصرف و شکایات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت اله غلامی در آیین تکریم ومعارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی استان اصفهان، افزود: ازمهمترین این پرونده ها می توان یک میلیون و100 هزار مترمربع زمین در شرق بزرگراه شهید کشوری معروف به قلعه مروان و بیش از یک میلیون متر مربع زمین در بختیار دشت اشاره کرد .
مدیرکل راه وشهرسازی استان با بیان اینکه در بخش املاک و حفظ اراضی دولتی شهرستان های این استان هم آسیب هایی به این بخش وارد شده، گفت: نیاز به تشکیل این یگان ازسالهای قبل مورد نیاز بوده تا بتوانیم در کنار این یگان از اراضی دولتی که به عنوان بیت المال محسوب می شوند حفاظت کنیم.
مدیرکل منابع انسانی سازمان ملی زمین ومسکن نیز گفت: حدود یک میلیون و 500 هزار هکتاراراضی ملی در کشور موجود است و استان اصفهان یکی از حساس ترین استا ن های کشور در این زمینه است.
علی اخلاقی افزود: حفاظت از یک متر زمین در استان اصفهان بسیار حساس تر و با ارزشتر از هکتار ها زمین در مکانی دیگر است.
اخلاقی گفت: فرماندهی یگان حفاظت از اراضی ملی استان اصفهان زیر نظر مدیریت راه وشهرسازی فعالیت می کند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین ومسکن هم در این مراسم گفت:یگان حفاظت از اراضی بر اساس دومصوبه قانونی ماده 233 قانون برنامه پنجم توسعه و دستورالعمل تشکیل یگان در دستگاه های اجرایی مصوب مقام معظم رهبری تشکیل شده است.
سرهنگ علی عباس نژاد با بیان اینکه این یگان به عنوان ضابط قضایی عمل می کند، افزود: قوانین، قدرت اجرایی و همکاری قانونمند این یگان در کنار راه وشهرسازی مضاعف می شود .
وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی وظیفه همه ماست افزود: لازم است 100درصد این اراضی به فرماندهان یگان جهت حفاظت تحویل داده شود.
در پایان مراسم از خدمات سرهنگ علی میر احمدی تقدیر و سرهنگ عبداله علیان به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت از اراضی ملی استان اصفهان معرفی شد .
در استان اصفهان از 491 هزار هکتار، 150 هزار هکتار در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن و 109 هزار هکتار آن به نام منابع طبیعی و در مرحله صدور سند قرار دارد و باید به سازمان ملی زمین ومسکن منتقل شود و حدود 259 هزار هکتار زمین نیز باید مورد محافظت قرار گیرد.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.