سه هزار متر مربع از اراضی دولتی در منطقه یحیی آباد این شهرستان با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل ارزش ریالی این اراضی را حدود سه میلیارد ریال برشمرد و گفت: این اداره با متصرفان اراضی دولتی مطابق قانون برخورد خواهد کرد.
مجتبی آراسته افزود: متاسفانه تصرف غیرقانونی اراضی دولتی و ملی به یک فرهنگ نادرست تبدیل شده است که در این راستا برای کوتاه کردن دست واسطه ها و متصرفان باید اطلاع رسانی شود.
وی با تاکید بر ضرورت حفاظت بیش از پیش از اراضی دولتی به عنوان یکی از مصداق های بیت المال، افزود: اداره های راه و شهرسازی طبق قانون متولی زمین های دولتی در محدوده و حریم شهرها هستند.
آراسته تصریح کرد: با توجه به اینکه هر گونه تصرف اراضی دولتی جرم تلقی می شود شهروندان قبل از خرید زمین، ساخت و ساز و تغییر اراضی دولتی نسبت به انجام استعلام لازم از مراجع قانونی اقدام کنند.
وی تهیه سند تک برگی از اداره ثبت اسناد و املاک را برای اراضی و املاک در اختیار الزامی خواند و در پایان اظهار داشت: از تمامی مسئولان و دستگاه های ذیربط به خصوص دادگستری آران و بیدگل، دادستان هم چنین نیروی انتظامی که در شناسایی و رفع تجاوز از اراضی دولتی اداره راه و شهرسازی را یاری کرده اند تقدیر می کنیم.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.