سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد زمینه مناسب برای جذب فارغ‌التحصیلان در صنعت

رییس دانشگاه صنعتی شریف ایجاد زمینه مناسب برای جذب فارغ‌التحصیلان در صنعت را به عنوان اهداف راهبردی دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری عنوان کرد.

محمود فتوحی فیروزآبادی رییس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حوزه پژوهش و فناوری گفت: جهت‌گیری ها و سیاست های پژوهشی دانشگاه در جهت انجام پژوهش های بنیادی و حرکت در مرزهای دانش بوده و در راستای انجام پژوهش های کاربردی و حل مسائل بزرگ و اساسی کشور تلاش بسیاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سیاست گذاری برای هدایت پژوهش ها در حوزه های اولویت دار و مورد نیاز کشور مثل انرژی، محیط زیست و سلامت، توسعه و ارتقای مهارت‌های کارآفرینانه دانشجویان و ایجاد زمینه مناسب برای جذب فارغ التحصیلان در صنعت از جمله اهداف راهبردی دانشگاه صنعتی شریف در حوزه پژوهش، ارتباط با صنعت و فناوری است.

فتوحی فیروزآبادی با تاکید بر افزایش نقش دانشگاه در توسعه فناوری های جدید در کشور بیان کرد: دانشگاه قصد دارد بسترهای پژوهشی مناسب را برای افزایش ضریب ماندگاری دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایجاد و برای تجاری سازی نتایج پژوهش های کاربردی زمینه سازی کند.

گفتنی است؛ از آنجا که مردم و مسئولان انتظارات بسیاری را در زمینه های تحول آفرینی و الگوسازی از دانشگاه شریف دارند، این دانشگاه قصد دارد نقش خود را در پیشرفت و توسعه کشور پررنگتر کند همچنان که چند روز پیش رییس دانشگاه صنعتی شریف ماموریت 50 سال آتی دانشگاه را گسترش مرزهای دانش و مشارکت موثر در توسعه سرمایه انسانی و توسعه پایدار جامعه از طریق آموزش و تربیت نسل آینده پژوهشگران، متخصصان و رهبران صنعتی و اقتصادی کشور و نیز توسعه بکارگیری علوم و فناوری های نوین با اولویت تامین نیازهای اساسی کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.