سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان نمایش «نسبت خونی»:

نبود فضای اجرا، مهمترین دغدغه‌ی دانشجویان هنرهای نمایشی است

مهمترین مسئله برای دانشجویان تئاتر، مکانی برای تمرین و اجرا است که در کنار مشکلات اقتصادی خودنمایی می کند.

سجاد امیر مجاهدی کارگردان و نویسنده نمایش نسبت خونی در گفتگو با خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر نمایشی و دغدغه‌ی دانشجویان هنرهای نمایشی گفت: چهار سال پیش ایده و نمایشنامه «نسبت خونی» را با ساختاری فیزیکال در شهر کرمان به روی صحنه بردم و در سال جاری با تلفیق دو فضای فیزیکال و رئالیستی توانستیم جزو برگزیدگان دانشجویی به نوزدهمین جشنواره دانشگاهی هنرهای نمایش راه پیدا کنیم.

وی در ادامه درخصوص جزئیات ساختار و اجرای این اثر نمایشی بیان کرد: امسال این نمایش را در دو فضای فیزیکال و رئالیسم به این صورت که به روی صحنه در سمت راست ما روایتگر فضای رئالیسم و سمت چپ تمرکزمان را معطوف به بخش فیزیکال کرده‌ایم.

کارگردان نمایش «کبوتری ناگهان» با بیان اینکه نمایش «نسبت خونی» جایزه خود را در بخش جوایز اجراهای گروهی دریافت کرده است، عنوان کرد: جوایز امسال برخلاف جوایز نقدی هر ساله، اجرای بلافاصله آثار برگزیده مدنظر بود، که البته بعد از جشنواره هیچ اقدامی صورت نگرفت و خودم به شخصه تا 6 ماه تلاش می کردم تا بتوانم 15 شب اجرا را داشته باشیم.

مجاهدی در ادامه به مهمترین مانع و دغدغه دانشجویان هنرهای نمایشی اظهار داشت: مهمترین مسئله برای دانشجویان تئاتر، مکانی برای تمرین و اجرا است که در کنار مشکلات اقتصادی خودنمایی می کند.

وی افزود: همچنین در جشنواره های هنری، دانشجویان با مسائل سلیقه‌ای داوران و تماشاخانه ها روبرو هستند و به گمانم تئاتر دانشجویی بی ارزش شده است.

بازیگر نمایش «پیک‌نیک در میدان جنگ» تاکید کرد: سالن مولوی در اصل برای اجرای دانشجویی و دانشجویان دانشگاه هنر و تهران است که در این سالها برعکس این اتفاق رخ  داده و بیشتر مختص اساتید اسن دانشگاه ها به حساب می آید.

مجاهدی در پایان به روایت داستانی نمایش «نسبت خونی» اشاره کرد و گفت: نسبت خونی درباره مشکلات زنی است که با بیمار شدن شدن فرزندش شهریار از آبادان به تهران مهاجرت کرده و به دنبال پیدا کردن کبدی برای پسرش است.

نمایش «نسبت خونی» به کارگردانی و نویسندگی سجاد امیر مجاهدی از ٢٥ آذر تا ١٠ دی به مدت ١٥ شب، ساعت ١٨ در سالن بزرگ مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه می‌رود.

این اثر هنری به کارگردانی و نویسندگی سجاد امیر مجاهدی پیش از این در نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به دبیری مورد تقدیر قرار گرفته و بازیگرانی چون؛ مهرنوش ستاری، محمدعلی ابراهیمی، مجید برهانی، علی میرنژاد، زاگرس شهیدی، محمدقائدی در آن ایفای نقش می کنند.

عوامل این نمایش عبارتند از: مدیر پروژه:حسام امام، دستیار کارگردان:عطیه ترابی، طراح صحنه و لباس:سجاد امیر مجاهدی، طراح گریم:حمید مرادی، طراح نور:رامین اکبری، طراح پوستر و بروشور:مهرنوش ستاری، عکاس: ساینا قادری و مشاور رسانه ای: ملیکا مومنی راد




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.