نمایش «سرگذشت دردناک ...» ریشه خشونت را شناسایی و راه‌های جلوگیری از آن را به عنوان موضوع کلی اثر بیان می کند.

سعید زکی‌زاده کارگردان نمایش «سرگذشت دردناک شان پالمر» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شرایط تئاتر که باعث افت تماشاگر شده، گفت: متأسفانه شرایط تئاتر به گونه‌ای شده که نمایش ما با استقبال کمی روبرو شد. البته تصور می‌کنم شرایط فصلی هم دال بر کم شدن مخاطب در این روزهای تئاتر است.

وی ادامه داد:  نمایشنامه «سرگذشت دردناک شان پالمر» را دوسال پیش پیام طامه به من پیشنهاد داد و وقتی متن را خواندم، بعد از دوسال تصمیم به اجرایش گرفتیم. همچنین ما یک گروه جوان هستیم که چند تجربه قابل قبول با هم داشته‌ایم. در این نمایش عدنان فراهانی، امیر رضا رنجبران و امین محمودی ایفای نقش می‌کنند و ژاله گشتاسبی نیز به عنوان دستیار کارگردان، وحید رنجبر نیز به عنوان مشاور کارگردان مرا همراهی می کنند.  

این کارگردان جوان تصریح کرد: قصه راجع به شخصیتی است به نام وینسنت که داخل اتاقش خوابیده و دو کارآگاه وارد خانه می‌شوند و شروع به بازجویی می‌کنند. پیام اصلی نمایش خشونت است؛ اینکه ریشه خشونت از کجا نشأت می گیرد.

وی بیان کرد: در پروسه هشت ماهه روی فرم و شیوه‌های اجرایی تمریناتی داشتیم. فرمی که برگرفته از ادبیات است و فاکتورهایی چون اغراض، تضاد، ابهام و تکرار در آن استفاد شده است.

زکی‌زاده گفت: این فرم و شیوه اجرایی در طراحی صحنه و نور پردازی به شکل کنتراست رعایت شده و بازیگران هم در بیان دیالوگ ها به گونه ای رفتار مهربانانه دارند اما در باطن پر از نفرت هستند و مخاطب در این شرایط دچار ابهام می شود.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از این نمایش اظهار داشت: بخش عمده تماشاگران ما دانشجویان تئاتر هستند و با کسانی که درباره کار صحبت می کردم، از این شیوه ی اجرایی نمایش راضی بودند.

زکی زاده در خصوص تغییرات ایجاد شده قبل از اجرا بیان کرد: در حین تمرین اتود های تازه ای زدیم و بخشی از تغییرات هم در حین تمرین ایجاد شد. البته باید زمان اجرا را هم  ۱۲۰ دقیقه می کردیم که به متن هم ضربه نخورد و همچنین تماشاگر از دیالوگ ها خسته نشود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار