سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد،

شناخت و بصیرت، مهمترین رکن مقابله با نفوذ و فتنه در جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی وامام جمعه مشهد گفت: حرکت عظیم مردمی در نهم دی ماه 88 در حمایت از رهنمودهای ارزنده و سازنده رهبری ضمن وابستگی جریانات مردمی و در کنار نفوذ خواص صورت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله علم الهدی همایش اجتماع عظیم حوزويان مشهد به مناسبت حماسه 9 دی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه جریان نهم دی تنها دارای یک ویژگی و یک خصوصیت بصیرتی نیست بلکه دو خاصیت برای این روز مورد تامل است، گفت: خاصیت اول ایجاد، تولید و نمایش بصیرت و خاصیت دوم، به عنوان نمایشگاهی برای ریزش ها و رویش های انقلاب مقدس اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر لزوم بصیرت اجتماعی و سیاسی برای جامعه، با اشاره به آیه 31 سوره محمد، خاطر نشان کرد: لزوم شناخت و بصیرت برای جامعه و انسان های وابسته به خدا مهمترین رکن مقابله با نفوذ و فتنه در جامعه اسلامی است.

وی گفت:مسئله مهم در بررسی حماسه 9 دی و بحث فتنه 88 ریزش ها و رویش ها است. چهار نکته در این موضوع مطرح است، اول معیار و ملاک ریزش و رویش که از نظر قرآن دو چیز است اول جهاد و دوم مقاومت، جریان مجاهدت و مقاومت در جاهایی و افرادی که تضعیف شوند عناصر ریزشی هستند.

امام جمعه مشهد افزود:تمام انقلاب هایی که در طول تاریخ دچار ارتجاع شده بخاطر ضعف در مقاومت در جامعه انقلابی بوده است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه عناصری که در مجاهدت و فداکاری در راه انقلاب کوتاه بیایند اینها عناصر ریزشی هستندگفت: ملاک رویش هم مجاهدت و مقاومت است، اگر بنا شده مجاهده و مقاومت را در هر عنصری رو به ضعف برود این فرد را در مسیر ریزش بدانید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود:امروز در جامعه ی خود به طور قوی هم باریزش و هم با رویش مقابلیم، عناصری که زمانی سنگ زیرین این انقلاب بودند یا بخاطر خستگی یا تغییرات با گذشت زمان هم مقاومتشان کم شده و هم مجاهدتشان و اینها عناصر ریزشی انقلابند که اگر به ریزش قطعی نرسیده باشند در پرتگاه ریزش هستند.

وی خاطر نشان کرد:جریان رویش به مراتب قوی تر است و آنچه این واقعیت را برای ما ثابت میکند مسئله 9 دی است.

گفتنی است حاضران در این تجمع عظیم با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «خواص بی بصیرت، بصیرت بصیرت»، «لعن علی عدوک یا حسین(ع)» و «مرگ بر فتنه گر» تجدید پیمان خود را با آرمان های، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی اعلام کردند.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.