سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

واکسیناسیون ۱۰ هزار قطعه طیور گناباد در برابر بیماری نیوکاسل

حدود ۱۰ هزار قطعه شامل مرغ، خروس، کبوتر، بوقلمون و بلدرچین در ۶ روستای گناباد به همت سازمان بسیج سازندگی و اداره دامپزشکی در برابر بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گناباد گفت: در راستای امنیت زیستی طیور و کمک به‌سلامتی جامعه، واکسیناسیون بیماری نیوکاسل طیور به همت سازمان بسیج سازندگی و اداره دامپزشکی در روستاهای حاجی‌آباد ، بیمرغ، روشناوند، سقی، کلات و محمدآباد انجام شد.

محمدقاسمی افزود: در این عملیات واکسیناسیون که توسط بسیجیان انجام شد حدود ۱۰ هزار قطعه شامل مرغ، خروس، کبوتر، بوقلمون و بلدرچین واکسینه و طی روزهای آتی طیور روستاهای سنو، بیلند و قوژد نیز در برابر این بیماری واکسینه می‌شوند.

وی در خصوص نحوه پیشگیری از مبتلا شدن طیور به بیماری نیوکاسل گفت: شست‌وشوی وسایل و ظروف مورداستفاده طیور با آب جوش یا دیگر مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی کردن آن، تهویه مناسب محل نگهداری طیور، اختصاصی بودن محل پرورش و پاک‌سازی جایگاه طیور به‌سلامت طیور در برابر این بیماری کمک می‌کند.

گفتنی است بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی بوده که علائمی چون افتادگی بال‌ها، برگشتن و پیچ‌خوردگی سر و گردن، متورم شدن تاج و تجمع خون در اطراف آن، ضعف طیور، اسهال آبکی، تولید تخم‌ها باپوست نازک، کاهش تولید و عدم تعادل حرکتی طیور را در پی داشته که نهایتاً منجر به مرگ طیور بومی، وحشی و صنعتی می‌شود و توسط عوامل تنفسی، گوارشی و مدفوع انتشار می‌یابد.

انتهای پیام//ح.ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.