سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

دفاع از انقلاب اسلامی مهمترین رسالت سپاه و حوزه های علمیه

دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی مهم ترین رسالت سپاه و حوزه های علمیه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در نشست مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) با مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری بر گسترش همکاری های مشترک تأکید شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) در این نشست با تأ‌کید بر ضرورت همکاری سپاه و حوزه های علمیه در شرایط کنونی گفت: وحدت و همگرایی مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی است.

حجت ‌الاسلام کریم سرافراز با اشاره به سالروز حماسه 9 دی ماه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» تصریح کرد: در سال 88 فتنه پیچیده ای از سوی استکبار با استفاده از همه توان داخلی و خارجی و با هدف براندازی طراحی شد که با حضور میلیونی مردم با بصیرت تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نقش بر آب گردید.

وی در ادامه با تأکید بر ظرفیت های بسیار خوب حوزه های علمیه خواهران استان افزود: باید با همفکری و همکاری دو سویه از پتانسیل های موجود برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

سرافراز، اشاعه تفکر بسیجی و روحیه انقلابی در جامعه را مهمترین رسالت امروز دلسوزان و دغدغه مندان نظام بیان و اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه در خط مقدم این امر قرار دارند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت و اولویت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ابراز امیدواری کرد: این همکاری به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ختم شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری هم گفت: همکاری سپاه و حوزه های علمیه نقش مهمی در صیانت از آرمان های نظام اسلامی دارد.

حجت ‌الاسلام یدالله رحمانی، دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی حول محور ولایت فقیه را مهمترین رسالت این دو نهاد انقلابی بیان و اضافه کرد: استفاده از فرهنگ بسیج در همه امور به عنوان یکی از تأکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب، از اولویت های حوزه علمیه خواهران است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 8 مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی سطح سه خواهران با یک هزار و 95 طلبه در حال تحصیل در چهارمحال و بختیاری گفت: تا قبل از سال 1390 چهار مدرسه علمیه خواهران تحت مدیریت اصفهان و با 237 طلبه در استان فعالیت داشت که با پیگیری نماینده سابق ولی فقیه، مدیریت آن مستقل شد.

رحمانی ادامه داد: در مرکز تخصصی خواهران استان، سه رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، و اخلاق و تربیت اسلامی تدریس می شود که ظرفیت پذیرش این مرکز در سال تحصیلی جدید، نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشت.

وی همچنین از سازماندهی 546 طلبه فارغ التحصیل خواهر در مرکز دانش آموختگان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: در حال حاضر نزدیک به یک هزار نفر از این فارغ التحصیلان، مقیم استان هستند.

رحمانی یادآور شد: بر اساس این آمار، در حال نزدیک شدن به میانگین کشوری مد نظر یعنی وجود یک طلبه به ازای هر 100 نفر خانم در استان می باشیم.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: حوزه علمیه ، بسیج ، شهرکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.