سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

جمع آوری مواد غذایی غیرقابل مصرف در اهواز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اجرای طرح جمع آوری مواد غذایی غیر مجاز در شرق و غرب این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر شکرالله سلمان زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به افرایش عرضه مواد غذایی غیر مجاز در مراکز تهیه و توزیع، طرح جمع آوری مواد غذایی غیر مجاز در شهرستان اهواز در حال انجام است.

وی افزود: به منظور اجرای این طرح هماهنگی های اولیه از دو هفته پیش با برگزاری جلسات بین بخشی با حضور مسئولین اتحادیه های سوپرمارکت، لبنیات فروشی و بنکداران و همچنین نماینده دستگاه قضایی صورت گرفت و اطلاع رسانی های لازم به مراکز تهیه و توزیع از طریق اتحادیه و نصب بنر در سراسر شهر انجام شد.

سلمان زاده تصریح کرد: با اجرای این طرح تیم های بهداشت محیط در قالب اکیپ های دو یا سه نفره در ساعت های صبح، عصر و شب اقدام به بازدید از مراکز تهیه و توزیع نموده و مواد غذایی غیر بهداشتی از جمله کیک ها، شیرینی ها، ساندویچ ها و نان های فاقد مجوز و همچنین ترشی ها، خیارشورها و عرقیجات بدون مشخصات بهداشتی جمع آوری شده و پیگیری های حقوقی در مورد آنها صورت می گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه به دلایل اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: نگرانی از بروز مسمومیت ها ناشی از تقلب در ساخت مواد غذایی و افزایش بیماریهای منتقله از غذا از مهم ترین دلایل اجرای این طرح است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در خصوص عرضه سیگار و سایر محصولات دخانی نیز اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر شاهد گسترش تبلیغ مصرف مواد دخانی در قالب ایجاد استندها و ویترین های فروش سیگار که حاوی تصاویر مربوط به محصولات شرکت های دخانی هستند در سوپرمارکت ها و مراکز عرضه مواد غذایی هستیم و ارائه مواد دخانی به این نحو باعث جلب توجه و از بین بردن قبح مصرف مواد دخانی می شود در حالی که این اقدامات مصداق نقض ماده 3 قانون جامع گسترش مبارزه با دخانیات در خصوص منع تبلیغات محصولات دخانی می باشد.

شکرالله سلمان زاده ادامه داد: با توجه به حوزه نظارتی این معاونت، بررسی مصادیق موضوع در دستور کار بازرسان بهداشت محیط حین مراجعه به سوپرمارکت ها و مراکز عرضه موادغذایی قرار گرفته است و در صورت مشاهده، اخطار جمع آوری استند و ویترین به متصدی داده خواهد شد و در صورت عدم رفع تخلف به مراجع ذیصلاح معرفی می گردند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مراکز عرضه ادوات قلیان بعضا شاهد عرضه این محصولات در قالب ویترین های جذاب و خیره کننده هستیم، بنابراین به استناد ماده قانونی فوق برخورد با مصادیق این موضوع هم در بازرسی بازرسان بهداشت محیط مدنظر قرار گرفته است و عرضه کنندگان ادوات قلیان باید بنحوی محصولات خود را ارایه نمایند که جلب توجه و تبلیغ و رقبت مصرف مواد دخانی را ننماید.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.