سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

كیفیت آب شرب روستاها برابر با استاندارهای جهانی

كیفیت آب شرب روستاهای گیلان برابر با استاندارهای جهانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از پایش و سنجش کیفیت آب شرب روستاهای این استان بر اساس استانداردهای ملی و سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

محمدعلی فرّامینی افزود: این شرکت در راستای اجرای وظیفه ی اصلی خود که تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاییان است، امسال به طور مستمر آزمون های کنترل کیفیت را انجام داده است.

وی تصریح کرد: این آزمون ها شامل کلرسنجی، کدورت سنجی، میکروبی، فیزیکوشیمیایی و HPC است.

به گفته ی وی؛ آب آشامیدنی روستاییان گیلان بهداشتی و مناسب است و علاوه بر اینکه بطور دائم در آزمایشگاه های شرکت آبفار سنجیده می شود، توسط مراکز بهداشت نیز مورد نظارت قرار می گیرد.

فرّامینی، با اشاره به اینکه در 9 ماهه ی امسال بیش از 509 هزار و 909 مورد آزمایش سنجش سلامت آب شرب روستایی درگیلان انجام شده، خاطرنشان کرد: در این مدت 388 هزار و 387 مورد آزمون کلرسنجی، 76 هزار و 669 مورد آزمون کدورت سنجی، 23 هزار و 396 مورد آزمون میکروبی، هزار و 775 مورد آزمون فیزیکوشیمیایی و 19 هزار و 682 مورد آزمون HPC از منابع، مخازن و شبکه های توزیع آب شرب روستاییان این استان صورت گرفته است.

وی، مطلوبیت آزمایشات مختلف آب شرب روستایی گیلان را بیش از 99 درصد و مطلوب اعلام کرد.

در حال حاضر هزار و 762 روستای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند که کار سنجش سلامت آب شرب این روستاها در 15 واحد آزمایشگاهی توسط 35 نفر کارشناس کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به طور مستمر درحال انجام است. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.