سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

رونق گردشگری در استان یزد با همکاری همه دستگاه ها

گردشگری در استان یزد با همکاری همه دستگاه ها رونق می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ارتباط تنگاتنگ متولیان امور شهری بخصوص شهرداری ها و شوراها با این اداره کل موجب رونق گردشگری مراکز شهرستانهای این استان خواهد شد.

 
دانش یزدی افزود: امید است با توجه به ظرفیت بالقوه شهرستان و حضور گردشگران و با تعامل لازم شاهد معرفی هرچه بیشتر اردکان به گردشگران باشیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی بوم گردی ها و واحدهای اقامتی جهت رفاه حال گردشگران، پیشرفت کار ساخت هتل پنج ستاره شهرستان، معرفی پتانسیل های گردشگری فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهرستان و همچنین معرفی صنایع دستی شاخص اردکان از جمله اهداف پیش روی این اداره کل می باشد.

بهروز شهابی زاد شهردار اردکان نیز گفت: این شهرداری در راستای حفظ ارزشهای معنوی که بخشی از آن میراث فرهنگی و بافت تاریخی می باشد همت گماشته و بخش عظیم از این بافت تاریخی را مرمت و نورپردازی کرده است .

شهابی زاد ادامه داد: بطوری که در استان رتبه نخست بهسازی بافت تاریخی را از آن خود کرده ایم و این توفیق با همت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر اردکان حاصل شده است .

وی گفت :شهرداری اردکان این آمادگی را دارد هرگونه کمکی را که در راستای خدماتش باشد به شهروندان ارائه تا با تعریف اقامتگاههای بوم گردی و یا رستوران ها در بافت تاریخی رونق این محدوده از شهر اردکان را بیشتر کنیم .

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان نیز در این دیدار اهمیت ویژه تر این اداره کل را نسبت به شهر اردکان و با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری و شورا خواستار شد .

عبدالرضا آسایش افزود: در شورا طرحی را مصوب کرده ایم که تغیر کاربری مسکونی به تجاری در بافت تاریخی با حداقل هزینه انجام و یا در برخی موارد رایگان است که این طرح می تواند با حمایت مسئولان استان از کارآفرینان این حوزه رونقی جدید به جاذبه های گردشگری شهر اردکان بدهد.

اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.