سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

کاهش نرخ بیکاری

نرخ بیکاری در گیلان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛استاندار گیلان عصر امروز در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان رشت گفت : نرخ بیکاری گیلان پس از 16 سال در نیمه نخست سال به 9.6 درصد رسید.

محمدعلی نجفی در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و ادارات، برخی از فعالان سیاسی و احزاب، ائمه جمعه و جماعات و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سالن بانک ملی استان برگزار شد با اشاره به اینکه شاخص‌ها در بخش‌های مختلف در ابتدای شروع به کار دولت در رشت از میانگین استان و کشور فاصله داشت خاطر نشان کرد : امروز جای بسی خوشحالی است که با کمک مدیران و کارکنان دلسوز در استان می‌توانیم رشت را به عنوان شهرستان سبز در حوزه‌ی گازرسانی اعلام کنیم.

استاندار گیلان افزود : به گواه مدیرعامل شرکت گاز کشور گیلان در عرصه‌ی گازرسانی به روستاها جزء 3 استان برتر است.

نجفی به گزارش مرکز آمار ایران درخصوص نرخ بیکاری گیلان اشاره و اظهار داشت : نرخ بیکاری 15.6 درصدی گیلان در ابتدای شروع به کار دولت در پایان سال 94 به 11 درصد و در شش ماهه نخست سالجاری به 9.6 درصد تقلیل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری به 9.6 درصد در 16 سال گذشته بی نظیر بوده گفت : اگر چه کسانی که روزهایی خود متولی امر بودند و نرخ بیکاری استان به 15.6 درصد و بالاتر را شاهد بودند هرگز مطالبه‌ی اسناد آن را نمی‌کردند اما در حال حاضر که براساس مرکز آمار ایران این شاخص اعلام شده است درخواست سند می‌کنند.

استاندار گفت : بهآن ها بارها گفتم که آمار در تهران است و به آنجا مراجعه کنید.

وی به کسب رتبه‌ی سوم گیلان در بخش سرشماری عمومی نفوس و مسکن سالجاری در کشور اشاره و خاطر نشان کرد : این موفقیت با تلاش ویژه‌ی مدیران، فرمانداران، دهیاران و نیز همکاری مردم شریف استان بدست آمده و در روز دوشنبه‌ی هفته جاری با حضور معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور تجلیل می‌شود. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.