سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

استفاده از عملیات و تکنولوژی پس تنیدگی در ساخت پل غدیر

پل غدیر با 20 میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال تکمیل می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، رییس اداره نظارت بر راههای اصلی و فرعی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت : پل غدیر بر روی رودخانه زاینده رود بطول 250 متر با استفاده از تکنولوژی پس تنیدگی در ساخت ، در حال احداث است .

بهزاد شاهسوندی با اشاره به مشخصات فنی احداث پل غدیر بر روی رودخانه زاینده رود و در محور زرین شهر شهرکرد افزود: پل غدیر در راستای احداث وتکمیل باند دوم زرین شهر شهرکرد در دست ساخت است .

وی اظهار داشت: نحوه سازه این پل به صورت شمع وستون است و این بدین معناست که همزمان بر روی شمع های واقع شده در بستر رودخانه ستونها نصب می شوند .

رییس اداره نظارت بر راههای اصلی و فرعی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان از جمله مشخصات خاص این پل را پس تنیدگی آن عنوان کرد و تصریح نمود: در طراحی تیرها چهار ردیف 9 رشته ای سیم از داخل به صورت طولی رد شده که این کابل ها تحت تاثیر تنش قرار می گیرند .

بهزاد شاهسوندی گفت : به هر کدام از این 9 رشته 180 تن تنش به صورت پس تنیده وارد می شود که زمان قرار گیری بر روی عرشه با فشاری که تحت تاثیر بارهای عبوری قرار می گیرد باعث خنثی شدن فشارهای وارده بر پل می گردد و در اصل این تنشهای وارده تنش های ناشی از بار ترافیکی را خنثی می سازد .

وی گفت: سرتاسر این پل به صورت گیردار است واز حالت مفصلی خارج شده و با نصب واجرای کامل شمع وستونها تقریبا عملیات سازه ای پل به اتمام می رسد .

رییس اداره نظارت بر راههای اصلی و فرعی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان افزود: تاکنون 33 میلیارد ریال برای احداث پل غدیر هزینه شده که تکمیل آن به 20میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

شاهسوندی یکی از دلایل زمان بر بودن عملیات احداث این پل را آزادسازی زمینهای کشاورزی و باغات عنوان کرد و گفت: استفاده از جرثقیل های برای نصب تیرها در بستر رودخانه و آزاد سازی زمینهای اطراف طرح از جمله مشکلات احداث پل است .

پل غدیر با 40 عدد تیر بطول 30 متر و وزن تقریبی حدود 55 تن ، 896 عدد پریدال و 9 عدد سر ستون در حال اجراست که درحال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.