سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

ارائه شیوه های نوین به کشاورزان با اجرای طرح ملی پهنه بندی

طرح پهنه بندی یا همان نظام نوین ترویج باعث ورود اطلاعات و شیوه های جدید کشاورزی به دل روستاها و در بین کشاورزان استان می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: با اجرای طرح ملی پهنه بندی در میان فعالان زیربخش های جهاد کشاورزی استان علاوه بر نیازسنجی در روستاها، نقاط ضعف و قوت این اماکن نیز شناسایی می شود.

محمد تراب میری بیان کرد: در این طرح کارشناسان ترویج بامراجعه حضوری و چهره به چهره در روستاها مباحث و شیوه های نوین علمی برای افزایش کمی و کیفی محصول را کشاورزان ارائه می دهند.

میری اظهار کرد: در طرح نظام نوین ترویج ظرفیت و قابلیت های روستاها و روستاییان در زمینه کشاورزی، تقویت نقاط قوت، رفع یا کاهش نقاط ضعف، نیازها و چالش ها توسط کشاروزان و کارشناسان ترویج مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: با بررسی وضعیت روستاها برنامه ها و طرح هایی متناسب با ظرفیت ها و نقاط قوت این اماکن از سوی سازمان جهادکشاورزی برای بهبود وضعیت کشاروزان طراحی و ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح پهنه بندی چند روستا به یک کارشناس ترویج واگذار می شود که این موضوع موجب ارتباط 2 سویه کشاورزان و کارشناسان ترویج می شود.

طرح ملی پهنه بندی از اوایل مهرماه در زیربخش های کشاورزی شامل دام، طیور، زراعت، باغی، صنایع تبدیلی و زنبورداری در روستاهای مختلف استان انجام شده و اجرای آن همچنان تداوم دارد.







انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.