سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حق نشر مسئله‌ای مهم برای نویسندگان است

یک مسئله مهم برای نویسندگان حق نشر است؛ با آمدن تلگرام هر کتابی وارد این فضای مجازی می‌شود.

مهدی رضایی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به یکسان بودن مشکلات ناشران و نویسندگان گفت: یک مسئله مهم برای  نویسندگان حق نشر است. با آمدن تلگرام هر کتابی وارد این فضای مجازی می‌شود، برخی‌ حق نشرشان آزاد است. اما یک درهم ریختگی در این خصوص شده است که نمی توان جلوی آن را گرفت. حق نشر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. مردم باید در این زمینه آموزش داده شوند تا از کتاب‌هایی که در فضاهایی مانند تلگرام بدون رعایت حق نشر منتشر می شوند، استقبال نکنند.

وی افزود: یک عده هستند که حتی نمی دانند کتابی حق نشر دارد و آن را در فضای مجازی منتشر می کنند. به عنوان مثال خودم کتابی را در فضای مجازی منتشر کردم و نمی‌دانستم حق نشر دارد. پس از آگاهی از این امر اصلاح کردم. دیگران هم در این خصوص اطلاعی ندارند خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید یک لیست داشته باشد و اعلام کند این کتاب ها حق نشر دارند.

این نویسنده با اشاره به سخت بودن توجه به مسئله حق نشر و داشتن لیستی در این خصوص در وزارت ارشاد اظهار داشت: تصویب قانونی برای حق نشر باید جدی گرفته شود. این کار را برای شبکه های اجتماعی داخلی می توان انجام داد.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.