سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

گسترش گلخانه ها از سیاست های مهم بخش کشاورزی

استاندار قزوین گفت : گسترش گلخانه ها یکی از سیاست های مهم بخش کشاورزی در استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در بازدید از گلخانه مجتمع کشت و صنعت فردوس البرز در شهرستان آبیک افزود : با توجه به این موضوع در سفر رئیس جمهوری به استان ، احداث و راه اندازی یک هزار هکتار گلخانه مورد تصویب قرار گرفت.


وی با بیان اینکه جانمایی و مکان یابی مربوط به احداث این میزان گلخانه در استان به انجام رسیده است، اضافه کرد : بخشی از اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان برای اجرای این طرح بزرگ انتخاب شده است .

استاندار با اشاره به مزایای تبدیل اراضی کشاورزی به گلخانه، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و لزوم کاهش هزینه های تولید و افزایش محصول، گسترش گلخانه ها را باید یک اولویت و ضرورت مهم برای بخش کشاورزی بدانیم.

وی افزود : گام بعدی مورد نیاز در بخش کشاورزی پیشبرد فعالیت های این حوزه در قالب شرکت های کشت و صنعت و اجرای طرح های تجمیعی و یکپارچه سازی اراضی است که هزینه های تولید را کاهش داده و راندمان و کیفیت محصولات را افزایش می دهد.

استاندار ضمن حمایت از طرح ها و توسعه گلخانه ها گفت :  تلاش داریم تا منابع مالی مورد نیاز برای کمک به اجرای طرح های مورد نظر سرمایه گذاران این بخش را در قالب تسهیلات بانکی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه باید از یافته های علمی در کشاورزی استفاده کرد ، گفت :باید فعالیت های این بخش از حالت سنتی خارج شده و مدرن شوند.

شهرستان آبیک دارای 37 هزار هکتار زمین کشاورزی شامل اراضی زراعی و باغی است .

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.