سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما

نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز صدا و سیما در اهواز به کار خود پایان داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی دراین مراسم که باحضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی ، مدیران صدا و سیما ، هنرمندان تلویزیون و سینما برگزار شد، گفت: مراکز صدا و سیما باید در راه اعتلای کشور و حل مشکلات جامعه در کنار مدیران اجرایی استانها تلاش و کوشش کند.

دکتر علی عسکری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل افزود : رسانه های استانی باید تلاش کنند با تولید برنامه های متنوع ظرفیت های استان خود را ازجمله اقتصادی، صنعتی و اجتماعی معرفی تا سرمایه گذاران با این ظرفیت ها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تولیدات مراکز بهترین فرصت معرفی جاذبه ها ، ظرفیت ها و استعدادهای استان میزبان و دیگر استانها است  اظهارداشت : رسانه های استانی خانه دوم رسانه ملی است و باید از ظرفیت های این شبکه ها استفاده کرد.

رئیس رسانه ملی ، صدا و سیما را فریاد رسان مظلومیت مردم ستمدیده از جمله یمن، عراق، سوریه و فلسطین بیان  کرد و ادامه داد : امروز جمهوری اسلامی ایران نَه تنها در حال تبدیل شدن به یک  قدرت منطقه ای است بلکه در حال تبدیل به یک قدرت جهانی است و از این رو باید رسانه ملی نیز به یک رسانه قوی جهانی مبدل شود.

دکتر علی عسکری با اشاره به اینکه صدا و سیما  در تولیدات خود به معرفی خدمات بسیج، مساجد، معلمان، کارآفرینان و  نخبگان می پردازد گفت : رسانه های استانی می تواند در کنار شبکه های ملی به معرفی نخبگان و فرهیختگان خود در این  عرصه ها بپردازند.

وی از ایجاد معاونت فضای مجازی در استانها و راه اندازی پیام رسان سروش ،  تحرک پذیری در شبکه های اجتماعی ، تولیدات در فضای مجازی و ایجاد تلویزیون تعاملی خبر داد گفت : در تلاش هستیم با همکاری سه اپراتور بخش خصوصی تلویزیون تعاملی را گسترش دهیم.

 رئیس رسانه ملی همچنین از تلاش برای ایجاد نهضت تولید محتوا در فضای مجازی خبر داد و اظهارداشت : باید با ایجاد محتوای درست و صحیح و ساخت برنامه های تولیدی ، محتوای درست را به نسل جوان در فضای مجازی انتقال دهیم زیرا در این فضا شاهد محتواهای نادرست ، زشت و مخاطره آفرین برای جوانان هستیم.

دکتر علی عسکری همچنین با اشاره به بدعهدی و توطئه های آمریکا و غرب علیه کشورمان از جمله تحریم های اقتصادی  ادامه داد : امروز ایران اسلامی با قدرت در حال حرکت، پیشرفت و توسعه است و با تلاش و روحیه انقلابی گری باید در راه حل مشکلات کشور از جمله اقتصاد بکوشیم.

وی با قدردانی از مردم میهمان نواز خوزستان از همه عوامل دست اندرکار نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما تشکر کردوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : هنر  و رسانه است که موجب وحدت و انسجام ملی می شود.

انتقال فرهنگ با زبان هنر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در مراسم پایانی نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز صدا و سیما گفت:  زبان هنر  از جمله  شعر و  ادب است که موجب انتقال فرهنگ  و مفاهیم می شود.

دکتر صالحی امیری با اشاره به اینکه نسل جوان امروز یک نسل پرسش گر  است افزود: رسانه ملی باید با تولید برنامه و افکار سنجی و نیاز سنجی پاسخگوی این نسل پرسش گر باشد.

وی با اشاره به اینکه زبان گفتگو در جامعه باید گسترش یابد ادامه داد : این زبان موجب افزایش سطح آگاهی ، درک بهتر و حرکت در توسعه  است.

دکتر صالحی امیری یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری را توجه به اقتصاد مقاومتی و الگوی سبک زندگی ایرانی  اسلامی دانست و گفت: رسانه ملی باید برای معرفی الگوهای موفق و تولید برنامه در مقولاتی همچون اقتصاد مقاومتی ، استقلال و همگرایی گام بردارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از مردم خوزستان افزود : این استان ایرانی کوچک با رنگین کمانی از اقوام است و ایران زنده است چون خوزستان زنده است. 


دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم گفت: رسانه ملی امروز مانند دوران دفاع مقدس که حماسه رزمندگان را ثبت و جاودانه می کردند ندای مظلومیت مردم ستمدیده را به جهانیان مخابره می کند.

سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی افزود : خوزستان سرزمین شهیدانی همچون دقایقی ، سوداگر ، هاشمی ، بقایی و جهان آرا است که در آن رزمندگان هشت سال مردانه جنگیدند و نگذاشتند یک ذره از خاک میهن اسلامی ما جدا شود.

صدا و سیما یک دانشگاه انسان ساز است
استاندار خوزستان در این مراسم گفت : بنا بر فرمایش حضرت امام خمینی ( ره ) صدا و سیما یک دانشگاه انسان ساز است.

دکتر غلامرضا شریعتی از ریاست رسانه ملی و عوامل برگزاری نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما تقدیر و تشکر کرد.


نقش جشنواره ها در بهبود کیفیت آثار جوانان
معاون امور استان های رسانه ملی نیز در این مراسم از داوری هزار و ۵۰۰ اثر در مدت ۴۵ روز با تلاش ۶۰ نفر از استادان ، صاحب نظران و کارشناسان نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز صدا و سیما خبر داد.

دکتر علی دارابی افزود : این جشنواره فرصت مناسبی برای بهبود کیفیت آثار و استعداد یابی جوانان است.

در مراسم پایانی نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز صدا و سیما ضمن قدردانی از تلاش و خدمات آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان ، کلیپی از زندگی وی پخش شد.

همچنین با اهدای لوح سپاس از خانواده سرداران شهید جهان آرا ، هاشمی ، دقایقی ، بقایی ، سوداگر  تجلیل شد.

در این مراسم تندیس جشنواره به هنرمندان ملی کیانوش عیاری، مسعود جعفری جوزانی ، سید ضیا الدین دری, سیروس مقدم ، فریدون حسن پور ، احمد نجفی ،مسعود  بهبهانی نیا ، حمید مجتهدی ، امیر حسین شریفی ، عبدالرضا حیاتی  و به صورت ویژه زنده یاد شاعر بزرگ انقلاب اسلامی قیصر امین اهدا و از آنها قدردانی شد.

همچنین اجرای برنامه سالار عقیلی و سرود خوانی گروه سرود با لباس های محلی اقوام کشور از دیگر برنامه های مراسم پایانی نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز رادیویی و تلویزیونی مراکز صدا و سیما بود.

در پایان این مراسم نیز با اهدای تندیس جشنواره از برترین های بخش های جشنواره قدردانی و تندیس بهترین مرکز به چهار محال و بختیاری اهدا شد.

در مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش سیمای نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما از رضا فیاضی بازیگر تلویزیون و سینما قدردانی شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.