سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

تامین اعتبار پاداش پایان خدمت بازنشستگان 94/ شرکت بیش از 600 مهارت‌آموز در مرحله دوم آزمون اصلح

تامین اعتبار پاداش پایان خدمت بازنشستگان 94، کاهش 40 درصدی کلاس های دونوبته در سایه فعالیت های خیرین مدرسه ساز و شرکت بیش از 600 مهارت‌آموز در مرحله دوم آزمون اصلح از مهم ترین رویدادهای آموزش و پررش در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تامین اعتبار پاداش پایان خدمت بازنشستگان 94، کاهش 40 درصدی کلاس های دونوبته در سایه فعالیت های خیرین مدرسه ساز، شرکت بیش از 600 مهارت‌آموز در مرحله دوم آزمون اصلح، استفاده از ظرفیت‌های مجلس برای اجرای تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره، افت تحصیلی در دانش آموزان دو زبانه، نا‌به‌سامانی کنکور علت اصلی تولیدات فرهنگی نامناسب، بلند ترین شب سال پای قصه‌گویی را به مدارس باز کرد، ایجاد 207 هزار فرصت شغلی در مدارس غیر دولتی و برخورد با جاعلان مدرک در آموزش و پرورش  از مهم ترین رویدادهای آموزش و پررش در هفته گذشته به شمار می رود.

تامین اعتبار پاداش پایان خدمت بازنشستگان 94
منصور مجاوری مدیر کل دفتر برنامه و  بودجه آموزش و پرورش پیرامون وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94 عنوان کرد: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش همکاری خوبی داشتند و میزان نقدینگی مورد نیاز این امر تامین شد.

وی اظهار داشت: کلیه مراحل مالی و اداری طی شده و از فردا ( 2 دی ماه) به بانک می رسد تا پرداخت ها انجام شود.

ایجاد 207 هزار فرصت شغلی در مدارس غیر دولتی
مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیر دولتی اظهار داشت: میزان صرفه جویی های حاصل از خدمات در سه زمینه فضای آموزشی، نیروی انسانی و سرانه دانش آموزی  حدود 214 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار داشت: در کنار استفاده از نیروهای توانمند بازنشسته و صاحب نظر در مدارس غیر دولتی برای حدود 207 هزار نفر فرصت شغلی فراهم شده است.

کاهش 40 درصدی کلاس های دونوبته در سایه فعالیت های خیرین
مرتضی رییسی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه با حضور ملت ایران،هیچ گزندی به کشور وارد نمی شود،اظهار داشت: اگر خیرین نبودند تعداد مدارس دونوبته کشور چهار برابر وضعیت حاضر بود.

وی ادامه داد: اکنون 10 درصد مدارس کشور دونوبته هستند و در شرایط عدم فعالیت خیرین این رقم به 40 درصد می رسید.

رییسی عنوان کرد: 100 هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده که جمعیتی قریب به دو و نیم میلیون دانش آموز را به خود اختصاص می دهد و در میان خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی جز سرآمدان این فعالیت ها به شمار می رود.

افت تحصیلی در دانش آموزان دو زبانه
محمدرضا واعظ مهدوی معاون علمی آموزشی سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: طبق بررسی های انجام شده دو زبانگی یکی از عوامل عقب افتادگی از تحصیل ارزیابی شده است و یکی از علل افت تحصیلی است. 

وی گفت: اعتبار ۵ میلیارد تومانی به آموزش نوجوانان مناطق روستایی، ۳۶ میلیارد تومان بودجه برای آموزش نوآموزان، ۲.۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

واعظ مهدوی افزود: ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه و آموزش پیش‌دبستانی در مناطق دوزبانه و محروم اختصاص یافته است، همچنین ۵۲ درصد لایحه بودجه سال ۹۶ نسبت به بودجه سال ۹۲ افزایش داشته است.

حمایت دانشگاه فرهنگیان از تجاری‌سازی دستاورد‌های پژوهشی دانشجومعلمان
رضا ساکی معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان پیرامون دستاورد‌های پژوهشی دانشجو معلمان در نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: بر اساس شیوه‌نامه ارسالی به استان‌ها درخواست ارائه آثار و دستاورد‌های پژوهشی قابل عرضه در این نمایشگاه انجام شد که بر اساس ضوابط دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و تعدادی از آنها به نمایشگاه راه‌ یافته‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: در صدد انجام گفت‌وگوهایی با سازمان پژوهش برای تجاری‌سازی این دستاورد‌ها هستیم چرا که می‌توانند کمک بزرگی برای تسهیل در امر تدریس باشند.

ساکی با بیان اینکه دستاورد‌هایی در حوزه فناوری آموزشی متنوع بوده وجه مشترک آن‌ها تسهیل آموزشی است گفت: فرصت تجاری‌سازی کمک بزرگی به معلمان است.

پیشنهاد تاسیس پژوهشگاه معلمان به آموزش و پرورش
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از سرمایه ای انباشته در آموزش و پرورش برخوردار هستیم، اظهار داشت: بیش از 70 درصد معلمان مدرک کارشناسی و بالاتر دارند که باید به این ظرفیت و بالفعل شدن آن توجه شود.

وی ادامه داد: در این راستا به مکانیزمی نیاز بوده و پیشنهاد تاسیس پژوهشگاه های معلم به آموزش و پرورش انجام شده است که امیدواریم شاهد تاسیس آن باشیم.

استفاده از ظرفیت‌های مجلس برای اجرای تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره
اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تشریح فعالیت‌ها برای تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت و گفت: مقدمات کار فراهم شده و با توجه به جلسه‌ای که دیروز با رییس مجلس داشتیم قرار بر این است تا از ظرفیت‌های مجلس برای اجرایی شدن هر چه بهتر این کار استفاده شود.

وی اظهار داشت: تمام شرکت‌های وابسته به صندوق شناسایی شده و گزارش اولیه از آنها در دسترس است که امید داریم با یک کار تخصصی نتایج شفافی از روند فعالیت‌ها با در نظر گرفتن سرعت و دقت به دست آید.

شرکت بیش از 600 مهارت‌آموز در آزمون اصلح
غلامرضا کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: اولین دوره آزمون اصلح در شهریور ماه با حضور 2 هزار و 825 مهارت‌آموز برگزار شد که از این تعداد 2 هزار و 192 نفر صلاحیت لازم را کسب کرده‌اند.

کیانی با بیان اینکه برای افراد پذیرفته نشده آزمونی مجدد در نظر گرفته شده، گفت: این آزمون فردا در شش استان تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

وی افزود: افراد در این آزمون باید 65 درصد از نمره کل و حداقل 25 درصد از آزمون کتبی کسب کنند و برای ایثارگران شرایط کمی متفاوت بوده و آنها با کسب 80 درصد از 65 درصد نمره کل و همچنین 25 درصد نمره کتبی امکان قبولی در آزمون را دارند.

برخورد با جاعلان مدرک در آموزش و پرورش
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه پیرامون مسئله جعل اسناد و جزئیات این کار اظهار داشت: هر مدرکی که ارزشمند باشد تحت مشکلاتی همچون جعل قرار می‌گیرد همانند سند ملکی، گذرنامه و مواردی این چنینی چرا که برای سودجویان منافع بسیاری دارد.

وی ادامه داد:‌ در دولت مصوبه‌ای برای جلوگیری از جعل مدرک پیش‌بینی شده که این ستاد در وزارت کشور تشکیل می‌شود. البته دستگاه‌های تولید کننده مدارک نیز خود ستاد مشابهی تشکیل داده‌اند.

معاون آموزش متوسطه عنوان کرد: در آموزش و پرورش نیز این ستاد تشکیل شده و وظیفه آن پیشگیری جعل مدرک تحصیلی بوده است همچنین کشف مدارک تحصیلی جعلی و برخورد با جاعلان را نیز این ستاد انجام می‌دهد.

بلند ترین شب سال پای قصه‌گویی را به مدارس باز کرد
مهدی علی اکبر زاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری دوره‌های قصه خوانی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی ویژه شب یلدا خبر داد و عنوان کرد: هفته قصه گویی از 28 آذر تا چهارم دی ماه مصادف شب یلدا و متقارن با هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: چنین برنامه‌های موجب شده تا انگیزه‌های دور هم بودن خانواده‌ها افزایش یابد و قصه گویی علاوه بر کمک به دانش آموزان ابتدایی در آموزش مهارت‌های زندگی فرصتی برای علاقه کتاب خوانی نیز در آنها ایجاد کنند.

نا‌به‌سامانی کنکور علت اصلی تولیدات فرهنگی نامناسب
محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه یکی از علل اصلی تولیدات فرهنگی نا مناسب کنکور است، اظهار داشت: باید نا با سامانی که حاصل از وجود کنکور در نظام آموزشی تحمیل شده برطرف شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که طناب کنکور پاره نشود و دانش آموزان را متناسب با استعداد و توسعه متوازن همراه کنیم این معضل همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.

محمدیان با بیان اینکه توجه به علاقه، رغبت، نیازهای توسعه متوازن و بازار کار برای دانش آموزان ضرورت دارد، عنوان کرد: دانش آموزان حقوقی دارند که باید مورد توجه ناشران و مولفان قرار گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
احمد عبدی
۱۶:۴۳ ۰۳ دی ۱۳۹۵
با سلام : پول مرخضی های اداری بازنشستگان 93 هنوز پرداخت نشده است از قلم نیفتد