سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

اسناد ملی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای صیانت از هویت جامعه

اسناد ملی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای صیانت از هویت جامعه و حفظ میراث اجتماعی و فرهنگی کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ طالبی معاونت سیاسی امنیتی استانداری گفت: در استان یزد از گذشته توجه ویژه‌ای به حوزه اسناد صورت گرفته و یکی از پیشرو استان‌هایی است که این تشکل را در استان ایجاد کرده و روز به روز هم شاهد بالندگی هرچه بیشتر این تشکیلات در استان یزد هستیم. 

داود پاکطینت مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی یزد هم گفت: در مجموع چهار میلیون برگ سند درگنجینه مرکز اسناد یزد نگهداری می شود که2000برگ آن  از طرف مردم اهدا شده،پاکطینت افزود در 9ماه سال95،هشصد هزار برگ اسناد به این مرکزتحویل داده شده که افزایش20 درصدی درکل اسناد یزد داشتیم.

معاون اسناد ملی سازمان کشورهم  گفت: با بازدیدی که از مرکز اسناد وکتابخانه ملی در یزد داشتیم با مدیر این مرکز اقداماتی بعمل آمد تا ارتباطات با دستگاهای رسمی واستانی برای اجرای قانون اسناد ملی بصورت جدی پیگیری شود.

 شهرام یوسفی فردر ادامه گفت:استان یزد،یکی ازشهرهای قدیمی با فرهنگ و تمدن بالا یی است،ودر این سرزمین همیشه مردم به کتابت تاریخ وفرهنگشان توجه داشتن ودارند، وی گفت امید واریم با تلاش همه ارگانها ی موثر در استان مانند صداوسیما ،آموزش وپرورش،استانداری ونظیر اینها مردم را آگاه کنند تا این فرهنگ را پاس دارند، معاون اسناد ملی سازمان کشورافزود چنانچه در خانواده ها اسنادی وجود دارد، برای حفظ آن به سازمان اسناد ارائه دهند، یا بصورت امانت،فروش ویا برای انجام  مرمت آن اقدام کنند . 

در پایان از میرحسینی، پور محمد علی، محمد مهرداد و جهانشاهی فر به خاطر اهدای اسناد تاریخی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد تجلیل شد.

این نشست باحضور طالبی معاونت سیاسی امنیتی استانداری ،پاکطینت مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزدودکتر شهرام یوسفی فر معاون اسناد ملی سازمان کشور در جمع  اهداکنندگان اسناد تاریخی استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.