سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

لزوم ایجاد شاخه های جدید علوم تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دبیر کارگروه تعالی علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر لزوم ایجاد شاخه های جدید علوم تغذیه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر نوروزی گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا رشته های زیر شاخه علوم تغذیه نظیر تغذیه بالینی و تغذیه ورزشی در دانشگاه های علوم پزشکی تاسیس شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر ۲۲ درصد از جوانان به باشگاه های ورزشی مراجعه می کنند؛ بی آنکه برنامه غذایی متناسب آنان ارائه شود.
وی گفت: بیماری های غیرواگیر نظیر سکته های قلبی، چاقی، دیابت و فشار خون به شایع ترین بیماری ها تبدیل شده اند و در چنین شرایطی، آنچه که می تواند هزینه درمان این بیماری ها را کاهش دهد ‌توجه به مقوله تغذیه بیماران است که این مهم ‌بدون تحول در نظام آموزشی گروه های تغذیه میسر نیست.
مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به هزینه گزاف تامین غذای بیماران در بیمارستان ها افزود: هزینه تامین غذای بیمارستان ها یک گردش مالی بزرگ است که متاسفانه تاکنون نظارتی بر روی آن صورت نپذیرفته است.
دکتر نوروزی از پذیرش دانشجو رشته تغذیه در دانشگاه های سبزوار و نیشابور خبر داد و گفت: با توجه به وجود کارخانه های  مواد غذایی در مجاورت این شهرستان ها به زودی پذیرش دانشجوی رشته تغذیه در مقطع کارشناسی در دانشگاه های سبزوار و نیشابور انجام خواهد شد و این شهرستان ها تبدیل به قطب رشته تغذیه خراسان رضوی می شوند.
انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.