سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان ؛

اجرای ۲ سایت الگویی کلزا و افزایش تولید محصول در رامهرمز

۲ سایت الگویی کلزا و افزایش تولید محصول در رامهرمزاجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حسنی مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: با هدف ترویج تولید محصول کلزا و تولید محصول سالم دو سایت الگویی در بخش کشاورزی در این شهرستان ایجاد شد.

سید محمدرضا حسنی افزود: در سال جاری در این شهرستان با اجرای 2 سایت الگویی IPM شامل سایت الگویی کلزا با ترویج افزایش تولید محصول کلزا را خواهیم داشت.

وی گفت: با اجرای این طرح که در روستای کهله از بخش سلطان‌آباد رامهرمز اجرا خواهد شد کاهش مصرف سموم شیمیایی را در مزرعه خواهیم داشت.

مدیر جهادکشاورزی رامهرمز افزود: سایت الگویی تولید محصول سالم و افزایش راندمان آبیاری با استفاده از روش‌های نوین آبیاری (آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای) در مزرعه فرزاد عیدی در روستای مهنا نیز در حال اجرا است.

وی گفت: معمولاً سایت‌های ذکر شده با تعدادی کشاورز به‌ عنوان اعضای سایت‌ها و با کشت مشابه برگزار می‌شود که به‌نوعی آموزش عملی است.

حسنی یادآور شد: در هر مرحله از کشت، داشت و برداشت محصول، کلاس‌های مدرسه در مزرعه با مشارکت اعضای سایت برگزار می‌شود و کشاورزان با روش‌های صحیح مبارزه با علف‌های هرز کلزا در محل سایت الگویی آشنا می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز افزود: در برخی از کلاس‌ها همکاران اداره بهداشت هم حضور می‌یابند و به راهنمایی اعضای سایت برای کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و رعایت مسائل بهداشتی می‌پردازند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.