سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت همه جانبه بر اجرایی شدن تفاهم نامه های همکاری/ تعداد تفاهم نامه ها در رنکینگ بین المللی امتیاز آور است

معاون زبان فارسی وايران شناسی در خارج از كشور وزارت علوم درباره کمیت و کیفیت تفاهم نامه های همکاری دانشگاهها داخلی با خارجی توضیح داد.

فرج اله طالبی معاون زبان فارسی و ايران شناسی در خارج از كشور وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کیفیت و کمیت تفاهم نامه های همکاری دانشگاههای کشور با دانشگاههای خارجی گفت: یکی از سیاست های ما اجرا شدن هرچه بیشتر و بهتر تفاهم نامه ها است.

وی با بیان اینکه اصل بر کیفیت است و نه کمیت، ادامه داد: در شاخص های ارزیابی به جای تعداد تفاهم نامه های امضا شده، میزان اجرایی شدن آنها را ملاک قرار می دهیم.

معاون زبان فارسی و ايران شناسی در خارج از كشور وزارت علوم در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی بر اجرای تفاهم نامه های امضا شده از سوی دانشگاهها وجود دارد یا خیر، بیان کرد: این نظارت کاملا از طریق مرکز بر روی تفاهم نامه هایی که از سوی دانشگاهها امضا می شود وجود دارد.

به گفته وی، امضای تفاهم نامه در رنکینگهای بین المللی امتیاز آور است و از این رو نمی توانیم جلوی امضای آنها را بگیریم.

طالبی عنوان کرد: هرچند تعداد امضای تفاهم نامه ها یکی از ملاک های امتیازدهی است و اگر جلوی این فعالیت گرفته شود سطح دانشگاههای ما در رنکینگ بین المللی پایین می آید ولی سیاست وزارت علوم در حال حاضر روی اجرایی شدن آنها است.

وی یادآور شد: وزارت علوم تاکید دارد دانشگاهها در مواردی با قابلیت اجرایی و عملیاتی، با دانشگاههای خارجی تفاهم نامه امضا کنند همچنان که خود در حال بازنگری تفاهم نامه های گذشته به منظور اجرایی شدن کامل یا به روزرسانی آنها است.

گفتنی است، محمد فرهادی وزیر علوم پیش از این همواره اعلام کرده بود که تمرکز وزارت و دانشگاههای کشور نباید بر افزایش تعداد تفاهم نامه ها و به نوعی انباشت آنها باشد و اجرایی کردن تفاهم نامه ها و پرداختن همه جانبه به آنها ضروری است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.