سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قربانی کردن بُز درکنار هواپیمای ملی پاکستان!+عکس

تعدادی از کارکنان خط هوایی ملی پاکستان، قبل از پرواز، بُزی را در پای هواپیما قربانی کرده و با آن عکس گرفتند!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین  ، یک بز سیاه قبل از پرواز، در کنار یک هواپیمای مدل "اِی تی آر" خط هوایی ملی پاکستان موسوم به پی آی ای و با هدف خوش یمنی و دور کردن بلایا قربانی شد.

براساس این گزارش، قربانی کردن حیوانات با چنین اهدافی در پاکستان معمول است؛ اما یکی از مقامات انجمن خلبانان پی آی ای گفت چنین اقدامی از سوی کارکنان شرکت هوایی، این پیام را منتقل می ‌کند که حتما یک مشکل جدی وجود دارد که باید رفع شود.

چند روز پیش مقامات هوانوردی پاکستان تمام پروازهای این نوع هواپیما را تا بررسی کامل آزمایش های فنی لغو کرده بودند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که یک هواپیمای مسافربری نوع "ای تی آر"، شرکت هوایی ملی پاکستان، روز چهارشنبه (۷ دسامبر/۱۷ آذر) با ۴۸ سرنشین در شمال این کشور سقوط کرد که منجر به کشته شدن همه سرنشینان آن شد.

چند روز پس از این سانحه، (۱۲ دسامبر/۲۲ آذر) نیز یک هواپیمای نوع "ای تی آر" دیگر نیز کمی قبل از پرواز از مولتان (در شرق پاکستان)، با آنچه مشکلی فنی خوانده شد، مواجه گردید و از پرواز بازماند.

مقامات پاکستان اعلام کرده بودند تا انجام آزمایش‌های فنی، تمامی پروازهای هواپیماهای نوع "ای تی آر" را متوقف می ‌کنند.

هواپیماهای نوع "ای تی آر" ساخت مشترک فرانسه و ایتالیا است، و مرکز آن در تولوز است. و بیش از۲۰۰ خط هوایی در بیش از یکصد کشور از این نوع هواپیما استفاده می‌ کنند.





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
امان از خرافه.....بز بدبخت.....