سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار آقاکیشی:

فاوا، بیش از 6500 شهید تقدیم انقلاب کرده است/ برای جامعه ما موضوع مخابرات در جنگ به خوبی تعریف نشده است

مسئول اداره فاوای ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بیش از 6500 شهید فاوایی تقدیم انقلاب شده است که در سپاه و بسیج و ارتش فعالیت می‌کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ محمد آقاکیشی مسئول اداره فاوای ستادکل نیروهای مسلح در نشست خبری نخستین کنگره سراسری شهدای فاوا(مخابرات دفاع مقدس) که امروز برگزار شد گفت: یکی از رسالت‌هایی که احساس شد، یادآوری نام و رشادت‌های شهدا و تجلیل از آن‌ها بود.

وی ادامه داد: خانواده فاوا که در دوران دفاع مقدس، از آن به نام مخابرات یاد می‌شد، با هماهنگی‌های لازم، تصمیم به برگزاری نخستین کنگره سراسری فاوا گفت که در این راستا، ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، وزارت ارتباطات و وزارت جهاد کشاورزی، فعالیت می‌کنند.

مسئول اداره مسئول اداره فاوای ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بیش از 6500 شهید فاوایی تقدیم انقلاب شده است که در سپاه و بسیج و ارتش فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: بر اساس یادواره‌هایی که به صورت سازمانی و در سطح استان‌ها انجام شده است و از دو سال قبل اطلاعات جمع‌آوری شد و سرانجام کنگره سراسری شهدای فاوا پنج‌شنبه دوم دی ماه در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار می‌شود. همچنین در همان محل نمایشگاهی پیش‌بینی شده که نشانگر صحنه‌هایی از شهدا و فعالیت‌های فاوا در طول دفاع مقدس خواهد بود.

آقا کیشی اظهار داشت: 114 خانواده شهید فاوا از سراسر کشور و پیشکسوتان حوزه مخابرات و فاوای دفاع مقدس و تعدادی از اعضا و مقامات لشکری و کشوری مهمان این کنگره خواهند بود.

مسئول اداره فاوای ستاد نیروی مسلح با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در سطح فاوا تصریح کرد: در یادواره‌های استانی که در سال‌های قبل برگزار شد کتاب‌های متنوعی منتشر شده است و همچنین فیلم‌ها و مستندهایی در زمینه شهدای فاوا تولید شده و شاید در کنگره سراسری فاوا رونمایی از محصولات فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم.

آقاکیشی با اشاره به اهداف کنگره ادامه داد: یکی از اهداف کنگره سراسر شهدای فاوا ذکر دلاوری‌ها و رشادت‌های شهدای فاوا خواهد بود. برای جامعه ما موضوع مخابرات در جنگ به خوبی تعریف نشده است، یکی از اهداف در کنار بزرگداشت شهدا، تبیین نقش مخابرات در دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: بیش از 6 هزار و 500 شهید فاوایی در دفاع مقدس به ثبت رسیده‌اند که از شهدای بزرگوار سپاه، ارتش، بسیج، وزارت دفاع، وزارت ارتباطات و وزارت جهاد کشاورزی بوده‌اند.

مسئول اداره فاوای ستاد نیروی مسلح با اشاره به تجربیات دفاع مقدس خاطر نشان کرد: تجربیات دفاع مقدس تجربیات ارزشمندی است اما تجربیات فاوایی کمی متفاوت است. تجربیات دفاع مقدس در حوزه تاکتیکی بود و ما با تلفیق علم و فناوری و موضوع دفاعی توانسته‌ایم به پیش رفت قابل توجهی در زمینه دفاع برسیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.