سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تحصیل 5 هزار طلبه در 40 حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی از تحصیل 5 هزار طلبه در 40 حوزه علمیه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام والمسلمین علی انتظاری در همایش نقش وحدت حوزه دانشگاه در تحقق گفتمان انقلابی‌گری در دانشگاه تبریز با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی و به ارزش است، گفت: در روایتی از خداوند بر اهمیت علم تاکید فراوان داشته که آن را در دل انسان عنوان کرده‌اند تا انسان بعدها بهانه نیاورد که علم در آسمان یا زیر دریا و در دست نیست تا بهانه بیاورند قدرت استخراج علم را نداشتیم بلکه در کل ساعت در اختیار انسان است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه‌های علمیه استان تشریح کرد: 40 باب مدرسه حوزه علمیه در دو بخش خواهران و برادران در استان وجود دارد.

وی افزود: 11 باب مدرسه در تبریز وجود دارد و تعداد کل طلبه‌ها 5 هزار طلبه بوده  که از نظر وضعیت عملکردی استان همیشه در رتبه اول و یا دوم کشوری قرار دارند.

انتظاری با اشاره به مراسمی برای تجلیل از طلاب نخبه تبریز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در آن روز از همه طلاب نخبه دعوت نشده بود ولی از 110 نفر از نخبگان طلبه تبریز تجلیی به عمل آمد که نکته مثبتی برای نشان دادن حضور نخبگان در این نهاد مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه تقوامحوری و علم‌محوری را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است، افزود: آنقدر در این زمینه هدفمند عمل شده که ذره‌ای کوتاهی نشده است و مدیریت حوزه‌ها تحت شورای هفت نفره علمی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان عمل می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان بیان کرد: استقبال جوانان و نوجوانان به قدری چشمگیر بوده که استان جز سه رتبه اول قرار دارد و به قدری شده که برای قبول‌شدگان جایی نداریم.

وی با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری برای افزایش تعداد طلاب تا سال 1404، گفت: امید است با تلاش به 10 هزار طلبه برسانیم.

انتظاری به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در زمینه گسترش ارتباطات و تعاملات وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: آیا به این حد رسیده‌ایم و مطابق با خواسته مقام عظمی ولایت هستیم و باید آسیب‌شناسی در این زمینه انجام دهیم زیرا ارتباط حوزه و دانشگاه کشور را آباد می‌سازد.

وی تاکید کرد: این به تنهایی کار یک دستگاه نیست و باید نخبگان علم و حوزه دور هم جمع شوند و بزرگان را در بین خود قرار دهند.

انتظاری گفت: این همایش‌ها به تنهایی کافی نبوده و بلکه باید به فکر کسب خروجی مطلوب و قابل مشاهده همگان باشیم.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.