سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

معرفی برترین های جشنواره سفره ایرانی در فارس

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از معرفی برترین های جشنواره سفره ایرانی در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در این جشنواره که در دو بخش واحد پذیرایی و سرآشپز برپا شد، برترین های جشنواره معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

امیری افزود: در بخش واحد پذیرایی سفره خانه های سنتی کته ماس از استان فارس، هتل پارسیان از استان کهگیلویه و بویر احمد، اقامتگاه بوم گردی نوراک اناری از استان چهارمحل و بختیاری و عرضه غذا های عشایر از استان لرستان تقدیر شدند.

 وی ادامه داد: همچنین در بخش سرآشپز برتر، حسین حق جو از استان فارس، مریم جعفریان از استان کهگیلویه و بویر احمد، ماندانا میرزاخانی از استان چهار محال و بختیاری و نام خدا جان جان از استان لرستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور در مراسم اختتامیه جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در شیراز گفت :  این جشنواره با هدف احیای غذاهای سنتی، فرهنگ استفاده از خوراک های بومی و محلی و ترویج جهانی شدن سفره ایرانی برپا شده است.

در این جشنواره شرکت کنندگان از استان های فارس، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری در 85 غرفه غذاهای محلی و بومی  خود را طبخ و معرفی کردند.
جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری تا 30 آذر ماه در باغ ملی شیراز برپاست.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.