سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

مجازات جایگزین حبس، سیاست محوری دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان گفت :اجرای مجازات های جایگرین حبس آسیب های اجتماعی ناشی از آن را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ جمال انصاری روزآمدی گفت:کاهش علمی و قانونی جمعیت کیفری و استفاده ازمجازات‏‎های جایگزین حبس از ضروریات دستگاه قضایی است.

وی افزود: تلاش دستگاه قضا براین است که پس از پیشگیری، از مجازاتهای مختلف استفاده کند تا رفتارهای ناهنجار و قانون شکنانه کاهش یابد و در این میان حبس به عنوان یکی از مجازاتها در قانون وجود دارد.

رییس کل دادگستری استان افزود: افزایش جمعیت کیفری زندان ها یکی از تبعات منفی به کارگیری بی رویه مجازات حبس است که آسیب های اجتماعی فراوانی را به همراه دارد.

انصاری اضافه کرد: تجربیات و بررسی ها نشان می دهد که محکومیت فیزیکی چندان کارساز نیست  و از اینرو باید تا حد امکان متناسب با خصوصیت، توانمندی و ظرفیت های افراد احکامی صادر شود تا جامعه بتواند از توانمندی های فرد بهره مند شود.

وی گفت: یکی از مهمترین آسیب‌های زندان برای افراد خاطی، آموختن روش‌های مختلف بزهکاری است به طوری که با زندانی شدن فرد درصورتی که سرپرست خانواده باشد، خانواده این فرد دچار آسیب می‌شود، از این رواجرای قانون مجازات جایگزین حبس نیز خود راهی برای کاهش ‌آسیب های اجتماعی است.

انصاری ، فراهم کردن زمینه برای تغییر مثبت در فرد متخلف یا مجرم را هدف این نوع مجازات ها عنوان کرد و گفت: مجازات تعیین شده می تواند شامل عمل فرهنگی و آموزشی، خدمت به مردم و یا هر نوع تلاشی در این زمینه باشد.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: حبس زدایی در دستگاه قضا باید با توجه به نوع جرائم، شخصیت مجرم، تعدد جرم، موقعیت اجتماعی، فرهنگی وتوانایی افراد موردتوجه قرارگیرد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.