سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن وحدت در تالش برگزارشد

جشن باشکوه وحدت به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)و امام صادق(ع) در شهرها و بخش های مختلف شهرستان تالش برگزار شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، علی فتح الهی فرماندار تالش با حضور در مسجد ابوبکر صدیق دهستان خرجگیل این شهرستان اعلام کرد: پیامبراکرم (ص) را محور وحدت امتهای مسلمان عنوان کرد و تصریح داشت: هفته وحدت تنها یک شعار نیست و براساس مصلحت اندیشی های پس از انقلاب مطرح نشده، بلکه برنامه رسول گرامی اسلام (ص) همانا برداشتن تبعیض‌ها و ایجاد وحدت در جامعه بوده است و  جامعه ما ایده آل نیست و  ضعف‌هایی قابل مشاهده است ولی با این وجود این یک برنامه عملی است.

وی با تأکید براینکه عزت و سربلندی و عظمت نظام جمهوری اسلامی در جهان ثمره وحدت اقشار مختلف جامعه به‌ویژه مذاهب مختلف در کشور زیر پرچم اسلام ناب محمدی(ص) است، ادامه داد: خوشبختانه وحدت بین مسوولان هم ایجاد شده  و وحدت بین مسوولان بستر مناسبی برای توسعه کشور است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که اسلام از صدر تا کنون با رنج ها و مشقت های زیادی روبه رو بوده است، اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص) و امامان معصوم(ع) برای گذر ازمشکلات و دوری از توطئه های دشمنان تأکیدات بسیاری به ایجاد وحدت در جوامع اسلامی داشتند.

فتح اللهی با اشاره به این موضوع که دشمنی های توطئه گران داخل و خارج، برای از بین بردن وحدت و انسجام مسلمانان است، تاکید داشت: ملت بصیر ایران به برکت آموزه های قرآنی و دینی و داشتن رهبر وپیشوایی عالم و آگاه به مسائل روز، اتحاد خود را نگه داشته اند و کشور از هجمه های دشمن مصون است.

فرماندار تالش در پایان با دعوت عموم اهالی اهل سنت و تشیع شهرستان تالش به اتحاد عملی و همبستگی یکپارچه خاطر نشان کرد: دشمنان از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با به اجرا گذاشتن طرح و برنامه های مختلف در جهت ایجاد تنش و اختلاف بین تشیع و تسنن تلاش کرده اند اما هیچ موفق نخواهد شد بین  مسلمانان اختلاف ایجاد کنند.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.