سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اجرای طرح محیط بان در 40 مدرسه کاشان

طرح یک ساعت با محیط بان برای دانش آموزان 40 مدرسه سطح این شهرستان بویژه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک در حال اجرا است.

مدیر روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست کاشان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این طرح آموزشی فرهنگی درراستای امضای تفاهم نامه این اداره با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و برگزاری جلسات کارشناسی مشترک جهت گسترش همکاری به منظور افزایش سطح آگاهی و ارتقا و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان اجرا شد.
ناهید عسگری، اجرای طرح با حضور محیط بانان در مدارس شهر قمصر را یادآورشد و گفت:دانش آموزان ضمن شناخت وظایف محیط بانان و مناطق تحت مدیریت سازمان با ضرورت مشارکت آگاهانه در حفظ محیط زیست بیشتر آشنا شدند.
وی تصریح کرد:آگاهی دانش آموزان شهر و روستاهای قمصر با نحوه اجرای طرح در مدارس و آشنایی با محیط بانان منطقه از جمله موارد آموزشی این طرح بود.
به گفته وی،ارائه توضیحاتی در خصوص  وظایف و نقش محیط بانان در طبیعت، بازگویی سختی ها و مشکلات شغل محیط بانی و معرفی منطقه از دیگر موارد آموزشی طرح بود.
عسگری اظهارداشت: حضور دانش آموزان مدارس اطراف منطقه حفاظت شده قمصر- برزک در منطقه و آشنایی آنها از نزدیک با گونه های گیاهی و جانوری منطقه نیز انجام شد.
عسگری، آغاز اجرای طرح یک ساعت با محیط بان را با همکاری واحد فرهنگی اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان کاشان در مدارس از نیمه دوم مهرماه امسال یادآورشد و گفت:اجرای این طرح در سایر مدارس نیز در حال پیگیری است.
کارشناس واحد آموزش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان استقبال مربيان و اوليا دانش آموزان از  اجراي طرح يك ساعت با محيط بان در مدرسه را تاکیدکرد و گفت :در مرحله اول اجرای این طرح حدود 40مدرسه  سطح شهرستان به خصوص دانش آموزان بخش  قمصر و برزک که از حاشیه نشینان منطقه حفاظت شده محسوب می شوند تحت آموزش قرار می‌گیرند. 
عسگری در پایان افزود:آموزش و فرهنگ سازی همواره دو اولویت اصلی این اداره در حفاظت از محیط زیست و مشارکت مردم با نقش پذیری در اجرای این امر خطیر است.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.