سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود سالانه 15 میلیون پرونده در زمینه مسائل اخلاقی در کشور

وزیر دادگستری عنوان کرد: متاسفانه قضات دادگستری سالی پانزده میلیون پرونده را در زمینه مسائل اخلاقی رسیدگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری صبح امروز در مراسم اخلاق و تعهد حرفه‌ای در سالن همایش‌های میلاد با اشاره به بروز اخلاق حرفه‌ای پزشکان اظهار داشت: پیامبر ما معلم اخلاق است و خدا او را به بزرگ‌منشی یاد کرده است و حضرت حق تعالی بر اخلاق حضرت محمد صحه می‌گذارد. 
 
وی بیان کرد: در حوزه‌های تخصصی عوارض بد اخلاقی آزار دهنده است و متاسفانه قضات دادگستری به صورت یونیک و تکراری سالی 15 میلیون بار به مسائل اخلاقی رسیدگی می‌کنند و این مسائل موجبات بدبینی و بی اعتمادی را فراهم می‌آورد. 
 
پور محمدی ادامه داد: جامعه ما از ویژگی‌های زیادی برخوردار است و طبابت از قدیم به رفاقت، محبت و دلسوزی در آثار و تمدن کشورمان یاد شده است. 
 
وی یادآور شد: در فرهنگ تمدن ایران اطبا را حکیم می‌نامیدند زیرا آنها در زندگی شخصی‌شان علم و اخلاق را عملی می‌کردند. 
 
پور محمدی با بیان اینکه به تلاش جامعه پزشکی سلامت مردم تامین شده است، افزود: در برابر دستاوردهای بزرگ باید قدردان خدا باشیم و اگر فردی نقدی دارد باید در فضای دوستانه مطرح کند. 
 
وی ادامه داد: رتبه فناوری و رشد علمی، پژوهشی و صنعتی کشور طی 12 سال گذشته از 34 به 16 کشور برتر دنیا صعود کرده است و این رشد کاملا جهشی است. 
 
پور محمدی عنوان کرد: انتظار این است که جامعه نظام پزشکی با همکاری انجمن‌ها مشکلات را حل کند و ما می‌توانیم در زمینه‌های مختلف کمک حال آنها باشیم. 
 
وی ادامه داد: دولت و جامعه پزشکی در حال خدمت هستند که با کوچکترین مشکلی با چندین مصاحبه اعتماد مردم را از بین می برند. ما امروز توانستیم از یک شرایط سخت عبور کنیم و از محکوم شدن به تروریست، نقض حقوق بشر، متحجر بودن به سمت تحت تاثیر قرار دادن دنیا در حال حرکت هستیم.

پور محمدی یادآور شد: نباید دستاوردهای یک ملت بزرگ را کم ببینیم زیرا ما در اوج تحریم و کمبود بودجه بودیم و دشمنان می خواستند که کشور را ورشکست اقتصادی کنند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت تحولی بزرگ را در حوزه سلامت و تعرفه گذاری ایجاد کرد و با این کار مسایل زیرمیزی برطرف شد.

پورمحمدی تاکید کرد: ما در دولت با کمبود بودجه روبه‌رو هستیم که با فروش اوراق بهادار سعی در حل کردن این مشکل داریم.

وی یادآور شد: گزارش و شکایت های حوزه دندانپزشکی زیاد است و این مسئله باعث بروز نگرانی هایی شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.