سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

آغاز سرشماری زمستانه وحوش

سر شماری زمستانه وحوش در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : این طرح از منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع طارم سفلی شروع شده است  و در دیگر مناطق حفاظت شده از جمله باشگل، منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع الموت شرقی ، منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع الموت غربی ، منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع آوج و آبگرم ادامه خواهد داشت .

سیاوش شمسی پور هدف از اجرای این طرح را برآورد جمعیت، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میر، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق برای بکارگیری در سیاست گذاری و مدیریت وحوش شاخص استان از جمله قوچ و میش، کل و بز و آهو بیان کرد .

وی اضافه کرد : نتایج سرشماری پس از جمع آوری اطلاعات و بر مبنای تجزیه و تحلیل به سازمان مرکزی اعلام می شود و سپس اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه برخی مناطق قابل دسترسی نیست ، گفت : از این رو حداقل ها در مشاهده حیات وحش لحاظ می شود.

استان قزوین به خاطر تنوع اقلیمی زیستگاه پستانداری چون گوسفند وحشی،کل و بز، آهو، پلنگ،گراز، خرس، روباه، گرگ و خرگوش و پرندگانی مانند عقاب طلایی، دال، هما، تیهو، کبک دری، کبک چیل، سارگپه و انواع چرخ ریسک ها است .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.