در طرح سرشماری وحوش محیط بانان وحوش مناطق الموت شرقی و غربی را در ۲۸ مسیر سرشماری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت : نتایج سرشماری بعد از مشاهدات جمع آوری و بر مبنای تجزیه و تحلیل به سازمان مرکزی اعلام و سپس اطلاع رسانی می شود.

عبدالحسین مظفری با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت : طرح سرشماری تابستانی به این دلیل صورت می گیرد که مشخص شود بعداز فصل زایش درگونه های شاخص استان  از اردیبهشت تا خرداد چه تغییری صورت گرفته است.

وی افزود : به علت این که برخی مناطق قابلیت دسترسی ندارند در مشاهدات حیات وحش حداقلها در نظر گرفته می شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد : مسیرهای سرشماری از سال ۸۶ ثابت بوده و هیچ تغییر مسیری صورت نمی گیرد مگر گزارشی در مشاهده حیات وحش رسیده و یا اینکه در شرایط زیستگاهی تغییراتی ایجاد شده باشد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان خاطر نشان کرد :  بر اساس نتایج طرح سرشماری بیماری های حیات وحش از جمله”  پی پی ار ” در روند جمعیت حیات وحش استان تاثیری  نداشته است و بیماری تب برفکی و بابزیوز هم در استان مشاهده نشده است .

منطقه شکار ممنوع رودبار الموت با مساحت ۱۱۸ هزار هکتار جزو مناطق شکار و تیراندازی ممنوع استان قزوین است که وجود مراتع مناسب، زیستگاه های صخره ای و پوشش جنگلی در برخی از نقاط به حضور گونه های حیات وحش متنوع در این منطقه کمک قابل توجهی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.