سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

اجرای 16 طرح پژوهشی آبزی پروری در کشور

۱۶ طرح پژوهشی آبزی پروری مشتمل بر ۵۱ پروژه تحقیقاتی در کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس پژوهشکده آبزی پروری آب های داخلی کشور گفت: در حال حاضر 16 طرح پژوهشی مشتمل بر 51 پروژه تحقیقاتی در پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی کشور در دست اجرا است.

علی اصغر خانی‌پور با بیان اینکه عمده این فعالیت‌های تحقیقاتی بر مبنای اقتصاد مقاومتی است، افزود: پروژه‌های مربوط به توسعه آبزی پروری در قفس، تولید آبزیان ارگانیک یا سبز از طریق کاهش مصرف سموم و داروها، افزایش تولید در واحد سطح و بحث اقتصاد تولید از جمله این طرح‌ها است.

وی با اشاره به سایر رویکردهای پژوهشی طرح‌های در دست اجرا خاطرنشان کرد: کنترل و درمان بیماری‌های رایج و شایع در آبزی پروری و مطالعات منابع جدید برای آبزی پروری در این منابع از دیگر کارویژه‌های اصلی این پژوهشکده است.

رئیس پژوهشکده آبزی پروری گرایش به سمت تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی را از اهداف پژوهشکده آبزی پروری دانست و گفت: تبدیل طرح های پژوهشی به محصولات نوین از برنامه‌های علمی و اجرایی موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی و پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی کشور است.

خانی‌پور به برنامه‌های پژوهشکده برای ورود نتایج فعالیت‌های پژوهشی و یافته‌های علمی آن به بخش تولید دولتی و خصوصی اشاره کرد و افزود: تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، تدوین دستورالعمل‌های اجرایی، برگزاری روز مزرعه و گردهمایی علمی با بخش تولید تخصصی از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه این پژوهشکده با وظیفه‌ای ملی در بندرانزلی مستقر است، گفت: این پژوهشکده به‌عنوان بزرگترین موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور با 123 نفر پرسنل در 4 بخش تخصصی بهداشت بیماری‌های آبزیان، آبزی پروری، بوم شناسی آبزیان، تکنولوژی فرآورده‌های شیلاتی و 2 ایستگاه تحقیقاتی فعالیت می‌کند.



انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.