سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برخی افراد مجهول الهویه در جهت تخریب جنرال دوستم

دفتر معاون اول ریاست جمهوری می گوید برخی افراد و جریان های مجهول الهویه سعی بر تخریب چهره جنرال دوستم را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر معاون اول رییس جمهور در خبرنامه ای اعلام کرد: "از چندی بدینسو یک حرکت تخریب کارانه از جانب بعضی از حلقات مجهول بر علیه مقام معاونیت اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در جریان است".

این اعلامیه می افزاید: "توطئه ناکام غورماچ که تا هنوز بررسی کامل نگردیده و به وضاحت نرسیده است و ماجرای احمد ایشچی به سرحدی رسیده است که با تاسف و تعجب واکنش برخی از نهادها را نیز بر انگیخته است. در حالیکه نامبرده پس از دریافت معلومات توسط منابع مختلف در رابطه به تمویل مخالفین و دست داشتن در ناامنی های پی در پی در ولایت جوزجان توسط مسولین امنیتی بازداشت گردیده بود".

دفتر معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: "با صراحت باید گفته شود موضع گیری نهادهای متذکره به قضیه ایکه تا هنوز تحت بررسی قرار دارد در حقیقت استقلال نهادها و مقامات حکومتی را زیر سوال می برد و معلوم است عناصر دست نشانده ای وجود دارد که ذهنیت جهانی را به این حد مخدوش می سازد".

این اعلامیه خاطر نشان می سازد: "توصیه ما به آن نهادها این خواهد بود که در واکنش های خویش از عجله و پیش داوری بپرهیزند".

این اعلامیه در حالی منتشر شده است که اتحادیۀ اروپا در واکنش به اظهارات جدید احمد ایشچی از حکومت خواسته قضیۀ نقض حقوق بشر علیه احمد ایشچی و اتهام‌ها علیه معاون اول رییس جمهور مورد بررسی و پی‌گیری قرار گیرد.

به نوشته آوا، با این حال ارگ ریاست جمهوری گفته دولت جمهوری اسلامی افغانستان حفظ جان، کرامت انسانی، و مصونیت شهروندان را در مطابقت با ارزش های اسلامی، احکام قانون اساسی و سایر قوانین نافذه کشور و تعهدات افغانستان در قبال میثاق های بین المللی حقوق بشری، از مکلفیت های اساسی خود می داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، جنرال ، دوستم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.