سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل مستعفی راه آهن:

وزیر راه و شهرسازی قصد استعفا داشت/ سیستم ریلی سنتی خسارات کمتری ایجاد می‌کرد

پورسید آقایی گفت: فشار بیش از حد به صنعت ریلی کشور برای تغییر سیستم‌های سنتی ریلی میزان خسارات حادثه قطار سمنان را تشدید کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن پورسیدآقایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید راه‌آهن اظهار داشت: سیاست‌های جدید ریلی راه‌آهن کشور به منظور افزایش سرعت قطارها و بالا بردن ظرفیت حمل و نقل مسافران و همچنین بهسازی سیستم‌های زیربنایی راه‌آهن کشور بنا نهاده شد بر این اساس سرعت قطار تهران- مشهد افزایش یافت و فواصل بین حرکت قطارها نیز کاهش یافت.

وی تصریح کرد: در سیستم سنتی حداکثر سرعت قطارها 120 کیلومتر در ساعت و فواصل حرکت آن‌ها هر 30 دقیقه یک بار صورت می‌گرفت که با اعمال سیاست‌های جدید حداکثر سرعت بیش از 120 کیلومتر و فواصل هشت دقیقه کاهش پیدا کرد که همزمانی این امر و تبدیل کلیه سیستم‌های سنتی و مدرن و اعمال فشار به سیستم ریلی کشور سبب بروز حادثه این چنینی شد.

پورسیدآقایی تأکید کرد: کارها اگر به شیوه سنتی  دنبال می‌شد فاجعه ریلی تلفات کمتری را متحمل می شد.

مدیرعامل مستعفی راه‌آهن یادآور شد: لزوم توجه به ایمنی را بارها تکرار کرده بودم و هیچگاه فکر نمی‌کردم یک خطای این چنینی فاجعه‌ای به این بزرگی را به همراه داشته باشد، اما از آنجایی که مدیران یک مجموعه باید پاسخگوی خطاهای زیرمجموعه خود باشند تصمیم به استعفا گرفتم.

وی ضمن اعلام خبر استعفای وزیر راه و شهرسازی در زمان بروز حادثه اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی پس از بروز این حادثه قصد  استعفا داشتند و حتی متن استعفای خود را نیز تنظیم کرده بود اما با اصرار اعضای وزارتخانه منصرف شد چرا که وزیر راه و شهرسازی مسئولیت‌های گسترده‌تری دارد.

پورسیدآقایی در خصوص فعالیت‌هایی که در طول دوره مدیریتی خود ناتمام گذاشته و نتوانسته به سرانجام برساند، اظهار داشت: یکی از  فعالیت‌هایی که قرار بود در این دوره انجام شود برقی کردن قطار تهران- مشهد با افزایش سرعت 200 کیلومتر در ساعت بود که در حال حاضر در مرحله مذاکره قرار دارد اما هنوز به سبب مشکلات مالی اجرایی نشده و همچنین وعده ایجاد شرکت‌های راه‌آهن و خطوط سریع‌السیر انجام نشده که باید در دوره مدیریت جدید به آن توجه شود.

وی همچنین اذعان داشت: بحث چند استخدامی بودن و عدم تعادل بین پرداخت‌ها و دستمزدهای کارکنان شرکت راه‌‌آهن که تا حدی پیش روی داشته اما باید برای حل مشکلات موجود در سیستم ریلی کشور اساسنامه اصلاح شده و برای ناوگان ریلی قوانین خاصی در نظر گرفته شود.

مدیرعامل مستعفی راه آهن ادامه داد: سعی‌در راه‌اندازی لیزینگ ناوگان حمل‌ونقل ریلی و احیا کردن اقتصاد مسافری و باری داشتیم که امیدواریم در دوره جدید مدیریتی تکمیل شود.

پورسیدآقایی در پایان گفت: امیدواریم که طرح تحول ناوگان ریلی کشور و توسعه آن هر چه سریع‌تر در دوره مدیریت جدید به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.