دبیر کل انجمن لیزینگ گفت: سهم کشور ما از صنعت لیزینگ جهانی بسیار ناچیز بوده که این امر نیازمند ورود بخش خصوصی است.

صنعت لیزینگ فقط معطوف به خودرو نیست/ لیزینگ نیازمند ورود بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید ابدالی رئیس هیات مدیره انجمن ملی لیزینگ کشور در اولین نشست این انجمن اطهار داشت:صنعت لیزینگ در کشور از سال ۵۴ با مشارکت یک شرکت فرانسوی در کشور شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته فعالیت این انجمن کمرنگ شده بود ادامه داد: اسفند ماه گذشته فعالیت لیزینگ با ادغام دو تشکل کانون لیزینگ و انجمن تحت نظارت بانک مرکزی با همکاری اتاق بازرگانی را از سر گرفت.

رئیس هیات مدیره با بیان اینکه طی جلسات بسیار با اتاق بازرگانی و بانک مرکزی در ماه های گذشته دستور العمل به انجمن لیزینگ ابلاغ شد گفت: یکی از نقاط ضعف اصلی در این دستورالعمل اجازه ی ارائه تسهیلات خدماتی به واحدهای صنفی خارج از چارچوبی که برای لیزینگ تعیین شده است می باشد که موجب کاهش نقدینگی انجمن خواهد شد.

صنعت لیزینگ فقط معطوف به خودرو نیست

محمد هادی موقعی دبیر کل انجمن لیزینگ گفت: از نگاه مردم لیزینگ فقط در صنعت خودرو فعالیت می کند اما لیزینگ عملیات تخمین مالی برای خرید کالا با سیستم اجاره دهی است که در بخش های مختلفی از جمله خودرو، حمل و نقل، مسکن و سایر بخش های اقتصادی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه لیزینگ در جهان یک صنعت جوان است اظهار کرد: سهم کشور ما از صنعت لیزینگ جهانی بسیار ناچیز بوده اما چشم انداز صنعت لیزینگ رشد مداوم و خوش بینانه همراه با احتیاط است که این امر نیازمند ورود بخش خصوصی است.

موقعی اشاره داشت: حدود 40 شرکت لیزینگ ثبت شده وجود داشت که تعداد در سال 94 به 37 شرکت تقلیل یافته که از این تعداد 16 لیزینگ بانکی، 9 خودرویی و مابقی شرکت های مستقل هستند و کل سرمایه لیزینگ های کشور 13 هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار