سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی استان :

مقابله با مواد مخدر باید اجتماعی شود

سردار اصلانی در جلسه اتاق فکر صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی گفت:نگاه تخصصی و تبیین شفاف معضلات مواد مخدر می تواند در کاهش گرایش به مواد مخدر تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ سردار اصلانی در این نشست ضمن تقدیر از نقش رسانه ها به ویژه صدا وسیما در پیشگیری از مصرف مواد مخدر گفت : بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و قوانین نظام و جنبه های شرعی و فقهی ، مقابله با تهیه ، توزیع ومصرف مواد مخدربه عنوان یک تهدید جدی و جرم سازمان یافته ، ضروری و وظیفه تمامی نهاد ها و دستگاه ها ست .

فرمانده انتظامی استان در ادامه با تشریح پیشینه استعمار در شیوع سوء مصرف مواد مخدر در کشور ، افزود : دشمنان با شکست در جبهه نظامی هشت سال دفاع مقدس ، با هدف تضعیف نظام جمهوری اسلامی ، اقدام به تغییر راهبردهای دفاعی خود ازنظامی به تهدیدات منطقه ای ، تولید مواد مخدر در همسایگی ایران اسلامی ، توزیع وترویج آن در داخل کشور و تغییر الگوهای سنتی و شیوع مواد مخدر پر خطر کردند .

سردار اصلانی همچنین با تاکید بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و استفاده از تمامی ظرفیت های ممکن به ویژه فضای مجازی ، از آمادگی نیروی انتظامی در تامین منابع مطالعاتی ومعرفی سوژه های مناسب برای برنامه سازی در شبکه استانی خبر داد و افزود : استفاده از ظرفیت علما و روحانیون ، چهره های مورد اعتماد مردم ، قربانیان و خانواده افراد مبتلا ، نگاه تخصصی و تبیین شفاف موضوع می تواند در کاهش گرایش به سوء مصرف مواد مخدر تاثیرگذار باشد.

وی گفت : بر اساس مطالعات صورت گرفته از سوی کارشناسان ، اگرمواد مخدر در جامعه کنترل شود 50 درصد جرایم کاهش می یابد .

مدیر کل صدا وسیمای مرکز آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مدیریت آسیب های اجتماعی و به ویژه اعتیاد از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی ست افزود : با توجه به نقش معاندین در شیوع و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر ، فعالیت رسانه ای و فرهنگی و طراحی پیام در این حوزه ، نگاهی نو و خلاق را می طلبد .

مجرد در ادامه با اشاره به اینکه خانواده ، مدرسه و مسجد در اولویت برنامه سازی در صدا وسیمای استان قرار دارد ، افزود : آگاهی بخشی دراین سه بخش و تقویت نقش آنها در پیشگیری از مصرف مواد مخدر بسیار موثراست و در دستور کار رسانه استانی نیز قرار دارد .

وی با اشاره به آمادگی شبکه استانی در گسترش تعاملات و استفاده از ظرفیت های نیروی انتظامی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در برنامه سازی و اطلاع رسانی ، از تدوین و پیگیری اجرای تولیدات در شبکه استانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، خبر داد .

در ادامه این جلسه در خصوص رویکردها و راهکارهای تولیدات رسانه ای و اقدامات فرهنگی در حوزه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر بحث و تبادل نظر شد .

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.