سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست پاسخگویی تیم انتقال قدرت ترامپ از کارمندان وزارت انرژی آمریکا در رابطه با برجام

تیم دولت انتقالی "دونالد ترامپ" خواستار بررسی سوابق کارمندان وزارت انرژی آمریکا در حوزه توافق هسته‌ای ایران و تغییرات آب و هوایی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت مک‌کِلچی دی سی؛ تیم دولت انتقالی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، از وزارت انرژی این کشور درخواست کرده است سابقه تمامی کارمندان این وزارتخانه را در اختیار دولت جدید قرار دهد. طبق گزارشها، قرار است سابقه کارمندان وزارت انرژی آمریکا در 5 سال گذشته و حضور آنها در نشست‌های بین‌المللی درمورد تغییرات آب و هوایی کره زمین مورد بررسی قرار گیرد.

تیم انتقال قدرت دولت ترامپ تلاش می‌کند فهرستی طبقه‌بندی شده از تمام کارمندان، پیمانکاران و مدیران وزارت انرژی آمریکا را تهیه کند که در آن رویکردهای سیاسی، فعالیت‌های مرتبط با انرژی‌های پاک و ماموریت‌هایی در جهت رسیدن به این اهداف مشخص شده است. تیم ترامپ مایل است تمامی موانع احتمالی بر سر راه فعالیت زباله‌دان هسته‌ای در صحرای نوادا را شناسایی کند؛ طرحی که بدون شک با مخالفت شدید نمایندگان ایالتی مواجه خواهد شد.

علاوه بر این،‌ یک مقام وزارت انرژی آمریکا اظهار داشت تیم انتقال قدرت ترامپ، 74 سوال را برای دانشمندان و کارمندانی که بر روی پروژه‌هایی خاص مانند توافق هسته‌ای ایران کار کرده‌اند، طرح کرده و خواستار پاسخگویی به آنها هستند. این سوالات رسانه‌ای نخواهد شد و پاسخ کارمندان و محققان نیز محرمانه باقی می‌ماند.

این مقام آگاه در ادامه گفت: عضویت کارمندان در انجمن‌های تخصصی و یا سایت‌های مربوط به آنها، از دیگر سوالات مطرح شده از سوی تیم انتقال قدرت ترامپ است. 

بودجه سالانه وزارت انرژی آمریکا 32 میلیارد دلار است و هنوز بخش عمده‌ای از نیروی کار این وزارتخانه –حدود 100 هزار نفر- از طریق پیمانکاران خصوصی تامین می‌شوند. وزارت انرژی آمریکا 14 هزار کارمند دولتی دارد.

ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی علاوه بر مخالفت شدید با توافق هسته‌ای ایران، بحران تغییرات آب و هوایی جهان را یک دروغ دانسته و اعلام کرده بود درصورت ریاست جمهوری آمریکا، از توافق آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.