صدها آمریکایی در شهر بالتیمور در اعتراض به ساختار سیاسی و نژادپرستی در آمریکا و مخالفت با رئیس‌جمهور منتخب این کشور، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بالتیمورسان از تظاهرات صدها نفر در روز شنبه در مقابل یک استادیوم ورزشی در شهر بالتیمور در اعتراض به ساختار سیاسی و نژادپرستی در آمریکا خبر داد. 

این پایگاه اینترنتی گزارش داد: صدها نفر از مردم آمریکا در اعتراض به حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب، در مسابقه فوتبال ارتش-نیروی دریایی در بالتیمور در ایالت مریلند، در مقابل ورزشگاه شرکت هولدینگ بانک ام اند تی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان به محکوم کردن مواضع و شعارهای ترامپ در زمینه مهاجرت و اقلیت‌ها پرداختند. 
دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داد میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی را اخراج کند، در مرز جنوب غربی دیوار بسازد و مانع ورود مسلمانان به آمریکا شود. تظاهرکنندگان شعارهایی ضد ترامپ سر دادند. 

آن‌ها گفتند می‌خواهند به مردم یادآوری کنند که هنوز افراد زیادی از انتخاب ترامپ به‌ عنوان رئیس‌جمهور متأسف هستند و شاید این‌گونه برای الکترال کالج نیز پیامی داشته باشند. 

تا زمانی که الکترال کالج در 19 دسامبر (29 آذر) رأی خود را اعلام نکند، ترامپ نمی‌تواند رسماً رئیس‌جمهور آمریکا شود. پس از مبارزاتی که به موفقیت هیلاری کلینتون در کسب بیش از 2 میلیون و 700  هزار رأی انجامید، برخی از اعضای الکترال کالج - بیشتر دموکرات‌ها - اعلام کردند به نامزدهای دیگر به جز ترامپ رأی خواهند داد تا وی نتواند 270 رأی الکترال لازم برای ورود به کاخ سفید را به دست آورد.  

پس‌ از آنکه ترامپ روز سه‌شنبه اعلام کرد قصد سفر به بالتیمور را دارد، گروهی که خود را کمیته دفاع عمومی مید آتلانتیک (ایالت های ساحلی اقیانوس اطلس) می‌نامد، با استفاده از رسانه‌های اجتماعی به سازمان‌دهی این اعتراض پرداخت.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار