سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

کاهش نرخ بیکاری

از سهمیه 12 هزار نفری ایجاد اشتغال دستگاه های اجرایی استان در سامانه رصد تا کنون برای بیش از 7 هزار شغل ایجاد شده که 62 درصداز سهمیه تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،علی رئوفی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: نرخ بیکاری استان در سال 94، یازده و 9 دهم درصد بود که در هفت ماه امسال به 11 و یک دهم درصد کاهش یافته است.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 4 هزار نفر در سامانه های کاریابی ثبت نام کردند که تا کنون برای دو هزار نفر از این افراد ایجاد اشتغال شده است.
رئوفی گفت:براساس آمارها استان 58 هزار بیکار دارد.
در سفر آقای روحانی به هرمزگان، استاندار پیگیر مصوبه اشتغال 100 درصدی نیروی بومی دیپلمه و خدماتی در صنایع استان بود که اکنون با اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی دیپلمه در صنایع استان موافقت شده است که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این امر به مصوبه قانونی تبدیل شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: برای ساماندهی اشتغال در استان باید سامانه ای ایجاد شود که اطلاعات افراد جویای کار در آن ثبت شود و اشتغال در استان بر اساس ضوابط مشخص و اولویت نیروهای بومی باشد و بر فرایند اشتغال در استان نظارت مجموعه استانداری و نمایندگان مجلس وجود داشته باشد.
حسین هاشمی تختی افزود: امیدواریم اشتغال نیروهای پایدار و بومی از سوی استاندار محترم و کارگروه اشتغال پیگیری شود تا به عنوان مصوبه دولت ابلاغ شود.
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.