اتحادیه گردشگری هرمزگان در شهرستان قشم راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در سومین نشست کارگروه اشتغال استان گفت: این اتحادیه با 7 تعاونی با 49 عضو فعالیت می کند.
سلیمی هدف از راه اندازی این اتحادیه را توسعه مشاغل خانگی  و توانمندسازی خانوارهای مناطق گردشگری در بخش گردشگری دریایی  عنوان کرد.
وی گفت: خدمات دهی به گردشگران داخلی و خارجی شامل دراختیار قرار دادن شناور برای تردد گردشگران در جنگل های حرا از مهمترین وظایف این اتحادیه است.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان ایجاد مشاغل خانگی را از مهمترین راهکارها برای رفع بیکاری عنوان کرد و گفت: پارسال 130 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی در هرمزگان اختصاص یافت که بیش از 90 میلیارد تومان آن جذب شد.
سلیمی افزود: همچنین پار سال برای 7 هزار نفر فرصت شغلی در زمینه مشاغل خانگی با تسهیلات کم بهره ایجاد شده است.
وی نرخ بیکاری در استان را 11 و 9 دهم درصد اعلام کرد و گفت: بالاترین بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان افزود: دولت برای اشتغال این قشر طرح یکساله کارورزی با هدف آموزش و کسب تجربه در محیط کاررا تصویب کرده است
سلیمی گفت: به هر کارفرمایی که فارغ التحصیلان دانشگاهی جذب کنند کمک هزینه می دهد.
رئیس سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان نیز گفت: ایجاد اشتغال موجب ایجاد ازدواج،کاهش آسیب های اجتماعی ، سلامت روانی جامعه ،ارتقای دانایی جامعه و جلوگیری از اعتیاد می شود.
رئوفی افزود: توسعه گردشگری دریایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: هرمزگان جذابیت های فراوان گردشگری مانند خاک های رنگین کمانی جزیره هرمز در خصوص گردشگری دارد که باید درکنار جذابیت های تجاری مورد توجه گردشگران قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان نیز در این نشست گفت:بخش گردشگری تولید کننده صادرات نامرئی و صنعت سبز است.
ضیائی افزود:پارسال 8 و نیم میلیارد دلار صادرات گردشگری(ارزآوری حاصل از ورودگردشگر) در کشور داشته ایم که 4 میلیون و 275 هزار دلار سهم هرمزگان بوده است.
وی گفت: برای امسال صادرات 12 میلیارد دلار در کشور پیش بینی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه یکی از مزایایی نسبی گردشگری در استان ایجاد فرصت های زیاد شغلی است افزود: با ورود یک گردشگر در استان برای 15 نفر شغل ایجاد می شود.
ضیائی گفت: هم اکنون 3 هزار و 881 نفر در مراکز اقامتی -تفریحی و دفاتر خدمات مسافری استان مشغول به کارند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.