سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

ایتالیا در بهسازی آثار تاریخی کشوری پیشروست

رئیس دانشگاه هنر اصفهان استفاده از دانش و تجربیات ایتالیا به عنوان کشوری پیشرو و تاریخی در بهسازی آثار تاریخی و مرمت بافت های فرسوده فرهنگی را ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی کیانی در همایش بین المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری در اصفهان افزود: یکی از محورهای مهم در مرمت آثار تاریخی، ارتباطات بین المللی با کشورهای پیشرو دراین عرصه است و ایتالیا در این زمینه می تواند کشورمان را بخوبی یاری کند.
وی با اشاره به اهمیت بکارگیری فناوریهای نوین در مرمت آثار، تصریح کرد: ایتالیا از جمله پیشتازان این عرصه است.
رئیس دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه مرمت آثار و اشیا مجالی برای آزمون و خطا باقی نمی گذارد، تصریح کرد: برگزاری همایش‌ ها و کنگره‌ های تخصصی فرصت مناسبی در بازنگری و توجه به اهمیت بازسازی و بهسازی بافت فرهنگی و تاریخی فرسوده به شمار می رود.
کیانی درباره دانشگاه هنر اصفهان نیز خاطرنشان کرد: این مجموعه اگر چه در همه رشته های اصلی هنری فعالیت دارد، ولی دانشکده مرمت این دانشگاه با بیش از ٤٠ سال سابقه فعالیت، قدیمی‌ ترین دانشکده مرمت ایران به شمار می رود و با توجه به اینکه در شهر تاریخی اصفهان واقع است می تواند قابلیتهای زیادی برای کل کشور داشته باشد.
وی افزود: نگاه خاص و ویژه به مرمت آثار و تزئینات تاریخی موضوعی است که نباید ساده از کنار آن گذشت و با همکاری با همکاران ایتالیایی این موضوع می‌تواند پیشرفت قابل توجهی پیدا کند تا در جهت حفظ و نگهداری تزیینات معماری و غنی ایران زمین گامی برداشته شود.
همایش بین المللی ' حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری ' با هدف ارتقای سطح دانش و تبادل آخرین یافته ها، فناوری ها و تجهیزات مربوط به مرمت تزئینات وابسته به معماری از روز شنبه در اصفهان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.
این سمیناربه همت دانشکده حفاظت و مرمت دانشگاه هنر اصفهان و با همکاری دفتر بازرگانی ایتالیا(ITA) در تهران و موسسه ' آسورستارو ' ایتالیا برگزار شده است.
در این سمینار 15 مقاله از سوی استادان و کارشناسان ایتالیایی و پنج مقاله توسط استادان و کارشناسان ایرانی ارائه می شود.
انعقاد چند تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه هنر اصفهان و سه دانشگاه برترایتالیا از جمله 'پلی تکنیک میلان، 'ساپینزا ' رم و 'پادوآ ' در مدت سه روز برگزاری ارائه می شود.
این سمینار با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و استان اصفهان، مرکز اصفهان شناسی شهرداری ، استانداری، بخش خصوصی و چند انجمن و مرکز علمی و پژوهشی برپا شده است.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.