سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

تقویت صادرات صنایع دستی با تکیه بر بازاریابی الکترونیک

صادرات صنایع دستی با تکیه بر بازاریابی الکترونیک تقویت یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛بازاریابی الکترونیک منجر به تقویت صادرات صنایع دستی و ارز آوری قریب به 800 هزار دلار در 8ماهه گذشته در گیلان شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه گیلان دارای تنوع تولید و محصولات قابل عرضه بسیاریست گفت: در سال گذشته صادرات صنایع دستی گیلان بصورت رسمی و چمدانی حدود یک میلیون دلار بوده که این مهم آوازه هنرمندان استان را بیش از پیش جاودان نموده است.

رضا علیزاده صادرات سفال به مقصد اروپا، صادرات حصیر به مقصد امارات متحده عربی، صادرات گلیم و انواع صنایع دستی به کشور های حاشیه دریای خزر را بیشترین رقم صادرات در سالجاری اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود صادرات صنایع دستی گیلان تا حدود یک میلیون و پانصد هزار دلار افزایش یابد .

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید بر توسعه مشاغل خرد و افزایش تولید صنایع دستی خاطر نشان کرد : هم اکنون تلاش هایی برای گسترش فروش صنایع دستی چوبی در کشورهای عربی در حال انجام است که در صورت موفقیت فرایند بازاریابی،محصولات صنایع دستی چوبی نیز به صورت انبوه صادر خواهد شد .

علیزاده، مهمترین چالش در حوزه صادرات صنایع دستی را عدم معرفی صنایع دستی و فقدان اعتبار برای راه اندازی نمایشگاه در خارج از کشور به ویژه در کشور های همسایه قلمداد کرد و گفت: کدینگ گمرک از دیگر مشکلاتی است که بسیاری از محصولات صنایع دستی جهت صدور با آن مواجه هستند و به ناچار با کد های دیگر صادر می شوند .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار حمایت عمومی از صنایع دستی و هنرمندان شاغل در این صنعت شد و تصریح کرد: صنایع دستی گیلان در کنار جاذبه های بی نظیر گردشگری استان فرصت اقتصادی منحصربفردی را ایجادکرده که در سایه توجهات مردم و مسئولین به توسعه پایدار می انجامد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.