سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

مهندسی فرهنگی نیاز اساسی جامعه

امام جمعه قیدار گفت: آنچه امروز به عنوان نیاز اساسی برای جامعه احساس می شود مهندسی فرهنگی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ حجت الاسلام طالبی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدارگفت: آنچه امروز به عنوان نیاز اساسی برای جامعه احساس می شود مهندسی فرهنگی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است. که امیداواریم هر چه زودتر تحقق یابد و یکی از منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشکلات کشور را چیزى جز اصلاح فرهنگى نمى‏تواند علاج کند و در سایه اصلاح فرهنگ جامعه همه مشکلات حل می شودادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در طراحی و هدایت علم و فرهنگ کشور رسالت سنگینی بر عهده دارد به طوری که به تعبیر مقام معظم رهبری اتاق فرمان فرهنگی کشور یا ستاد عالی فرهنگی و علمی کشور ، مرکز مهندسی فرهنگی کشور و قرارگاه مرکزی فرهنگی کشور به حساب می آید.

طالبی خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با تاسی به سنت پیامبر اکرم و اهل بیت طاهرین آن حضرت منادی وحدت است. امام راحل عظیم الشان هفته وحدت را به عنوان یک مناسبت اسلامی برای یادآوری این امر مهم اعلام کردند و هر ساله بر مساله وحدت تاکید و اصرار می شود.

امام جمعه قیدار ضمن تأکید بر اینکه وحدت زمینه ساز پیروزی مسلمین است بیان کرد: یکی از مهم ترین و بنیادی ترین دستورات پیامبر اکرم صلی الله و آله و سلم و قرآن کریم وحدت و یک پارچگی امت و پرهیز از تفرقه می باشد وحدت ضامن عزت و قوت و شوکت مسلمین است و از هدر رفتن توان امت اسلامی و شکست آن جلو گیری می کند و زمینه ساز پیروزی مسلمین است.

وی با اشاره به حقوق بشر گفت: موضوع حقوق بشر همواره ابزار و اهرم فشار کشورهاى غربى علیه جمهورى اسلامى ایران است و از بهانه هاى تحریمهاى ظالمانه آمریکا و کشورهاى غربى است.

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: در منطق حقوق بشر غربى اعدام قاتلین، نقض حقوق بشر است! ولى کشتار مردم مسلمان بی گناه با بمب هاى فسفرى و خوشه اى و شیمیایى و…. عین دفاع از حقوق بشر است! در منطق حقوق بشر غربی مظلوم اصلا جز بشر محسوب نمی شود.

امام جمعه قیدار اظهار کرد:یکی از توصیه ‏های مکرر و مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسؤولان کشور و به همه مردم و دلسوزان انقلاب اسلامی این بوده و هست که از اعتماد و خوش‏بینی به دشمن خودداری کنند و فریب این طرح دشمن را که با لبخند و دعوت به دیپلماسی سعی در جلب توجه و اعتماد مردم و مسؤولان کشور دارند، نخورند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه ، فرهنگ ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.