سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان ؛

حمایت دانشگاه علوم وفنون خرمشهر از پروژه های کاربردی

پروژه های کاربردی در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر حمایت می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛یاوری  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: پروژه های کاربردی که مورد تائید سازمان ها قرارمی گیرند، مورد حمایت مالی و علمی دانشگاه به صورت همه جانبه قرار می گیرند.

وحید یاوری در نشست خبری دبیرخانه بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری  شهرستان های آبادان و خرمشهر در سالن جلسات دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: ارتقای سطح پژوهش های کاربردی یک بحث اساسی است و باید پژوهش ها را به سمت سازمان ها و صنایع  منطقه هدایت کرد و قرار است پژوهش های کاربردی که توسط اعضا علمی تهیه و تدوین می شوند در اختیار سازمان ها و صنایع قرار گیرند و تائید یا رد آن خواسته شود تا از آنها حمایت شود.

وی از انتخاب ۳۵ نفر به عنوان فناور برتر جنوب غرب استان به مناسبت هفته پژوهش خبر داد و اعلام کرد: امسال در افتتاحیه هفته پژوهش از یک شرکت فناور برتر، ۱۴ نفر از اعضا هیئت علمی، سه دانشجو، شش آموزگار و سه دانش آموز و هشت نفر از سازمان های اجرایی تقدیر خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: مدارک در شش محور، علوم پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی، و هنر و معماری بررسی می شوند.

یاوری با بیان اینکه امسال نمایشگاه متمرکز عرصه دستاوردهای پژوهشی و علمی در شهرستان خرمشهر دایر نمی شود، گفت: امسال با توجه به بازخوردهای سال های گذشته و اینکه در یک غرفه امکان عرضه تمام دستاوردها و معرفی کامل دانشگاه ها و مراکز علمی و جود ندارد، تصمیم گرفته شد نمایشگاه های جداگانه در هر کدام از دانشگاه ها و مراکز علمی برپا شود.

وی افزود: خرمشهر امسال در طول هفته پژوهش، یک هفته دانشگاه ها با درهای باز را تجربه خواهد کرد و در پایان هفته نظرسنجی در مورد میزان رضایت  مردم انجام می شود تا در مورد ادامه این روش در سال های آینده تصمیم گیری شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر همچنین از برگزاری ۳۶ کارگاه آموزشی مختلف و سمینار مختلف در طول هفته پژوهش خبر داد و تاکید کرد: بازدید از نمایشگاه کتاب و این کارگاه ها و سمینارها در طول هفته پژوهش برای عموم آزاد است.

این استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بر اهمیت پژوهش  در توسعه همه جانبه کشور تاکید کرد و گفت: چنانچه به دنبال توسعه اقتصاد پایدار و توسعه اقتصادی دانش بنیان باشیم باید جامعه علمی و پژوهشی را تقویت کنیم.

یاوری گفت: از طریق پژوهش، توسعه جامعه دانش بنیان می تواند شکل بگیرد و نه تنها توسعه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی توسعه نظامی هم نیاز به تحقیق دارد و باید دانش بنیان باشد.

وی به اهمیت اطلاع رسانی برای ترویج فرهنگ پژوهش تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی در انتقال فرهنگ پژوهش نقش کلیدی دارد و فرهنگ سازی بدون اطلاع رسانی امکان پذیر نیست.

یاوری با یادآرو شدن اینکه هفته پژوهش از بیستم تا ۲۴ آذرماه خواهد بود، از «پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی است» به عنوان شعار این هفته یاد کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در پایان، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه را مهمترین هدف این هفته دانست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.