سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

بانوان در گرداب اعتیاد

مصرف مواد مخدر در خانم ها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اعلام این خبرگفت: در این میان رفتارهای پرخطر و ابتلا به این بیماری افزایش یافته است و در حال حاضر این روند در خانم‌ها افزایش می‌یابد و به سمتی حرکت می‌کند که آمار زنان و مردان مبتلا به این بیماری مساوی باشد.

حریری افزود:کمتر از شش ماه گذشته ابتلا به این بیماری از طریق جنسی از ۱۶ درصد به ۳۲ درصد رسیده است و به سمتی می‌رود که تعداد افراد مبتلایان به HIV از طریق معتادان و بیماران جنسی برابر شود که موج سوم این بیماری در کشور از طریق ارتباط جنسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه۷۳ درصد بیماران این ویروس در استان زنجان دارای پرونده فعال هستند، یاد آورشد: در خصوص کنترل بیماری ایدز ابزار خوبی در اختیار نداریم و در واقع این بیماری، بیماری رفتاری است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان اعلام کرد: در استان زنجان ۱۹۲ مورد ابتلا به HIV وجود دارد که ۵۰ مورد به بیماری ایدز مبتلا شده اند و ۶۷ مورد نیز فوت کرده اند که ۳۳ نفر مبتلایان را زنان و ۱۵۹ نفر را مردان و نیز در بین فوتی های این بیماری ۴ نفر را زنان و ۶۳ نفر را مردان تشکیل می دهد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: بانوان ، اعتیاد ، افزایش ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.