سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

نشست پروژه کوچ رو در موزه هنرهای معاصر برگزار می شود

نشست تخصصی پروژه "کوچ رو" روز یکشنبه 21 آذرماه با حضور دبیر این پروژه بین المللی در موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهردرای اصفهان، پروژه "هنر کوچ رو" روز ۱۵ آذرماه در روستای «سلخ» جزیره قشم آغاز و بعد از سفری کوتاه به جزیره هرمز، شهر و مناطقی از استان اصفهان، کاشان و... در ۲۸ آذرماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر تهران به پایان می رسد.
به نقل از دبیر پروژه بین‌المللی "کوچ رو"، این هفتمین دوره برگزاری این پروژه است که از کره جنوبی آغاز و در آفریقای جنوبی و هند برگزار شده و در این دوره به ایران رسیده است.
روز 13 آذر به گفته دکتر احمد نادعلیان، هنرمندان بین المللی که از 7 کشور آلمان، فرانسه، سوئد، هلند، اسلواکی، کره جنوبی و لیتروانی هستند جمع شدند و روز 14 آذر نیز هنرمندان ایرانی که از تهران و چند استان کشور هستند به آنها پیوستند و مجموعا 20 هنرمند محیطی این سفر و برنامه را از 15 آذرماه از روستای سلخ واقع در جزیره قشم آغاز کردند.
آثار هنر محیطی «کوچ رو» تحت تاثیر یک رویکرد زیست محیطی و با دخالت کمتر در محیط برگزار می شود که هنرمندان به صورت فی البداهه و با ابزاری که طبیعت در اختیارشان می گذارد دست به خلق اثر هنری می زنند.
این آثار می تواند ماندگار و یا میرا باشد که در طول زمان در طبیعت حل می شوند. پیام این هنرمندان محیطی پایداری و جلوگیری از تخریب محیط زیست ، همچنین معرفی و شناخت فرهنگ بومی در کنار زندگی معاصر است.
پروژه بین المللی «هنر کوچ رو» با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و مرکز هنری پردیس قشم برگزار می شود.
نشست تخصصی این پروژه روز یکشنبه 21 آذرماه از ساعت15تا17 با حضور هنرمندان و سخنرانی دکتر احمد نادعلیان دبیر این پروژه بین المللی در موزه هنرهای معاصر اصفهان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
گفتنی است؛ ۱۱ هنرمند از ایران و ۹ هنرمند از کشورهای لیتوانی، کره، آلمان، فرانسه، سویس، هلند و اسلواکی در این دوره رویداد حضور دارند .



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.