سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

ویروس ایدز از خانواده رتروویروس ها

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ویروس ایدز از خانواده رتروویروس ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ ابراهیم شکیبا گفت: این افراد در صورت مشاهده چنین علائمی باید غربالگری شوند و تست HIV بدهند و بعد از این دوره که 2 هفته عفونت اولیه طول می کشد، بیمار وارد فاز خواب می شود که یک دوره  5 تا 15 ساله است و علائم بیماری هویدا می شود.


وی گفت: هدف این ویروس، آسیب به سیستم ایمنی و دفاعی بدن است و هنگامی که سیستم دفاعی بدن ضعیف شود، میکروب های فرصت طلب که در حالت معمول بیماری زا نیستند، عاملی برای بیماری و عفونت می شوند.

شکیبا راه های انتقال این بیماری را خون و فرآورده های خونی و روابط جنسی برشمرد و اظهار داشت: انتقال از طریق انتقال خون در کشور ما صفر است زیرا انتقال خون خوب کنترل می شود ولی استفاده از تیغ، خالکوبی، تاتو و ... در صورت آلودگی، قابلیت انتقال پیدا می کنند.

وی ادامه داد: تماس جنسی که ما بیشتر نگران آن هستیم در دوران جوانی اتفاق می افتد که به علت استفاده از نوع مواد مخدر مانند شیشه که روان گردان است، سبب تغییر نوع رفتار و اثرگذاری روی مغز و ایجاد رفتارهای تهاجمی و رفتار های پرخطر می شود و عوارضی مانند روابط جنسی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: درمان بیماران مبتلا به ایدز کاملا رایگان است و برای هر فرد مبتلا در ماه حدود 700 تا 800 هزار تومان هزینه می شود و اگر پیشگیری شود و هر یک نفری که به ایدز مبتلا نشود سالانه 16 هزار دلار برای کشور صرفه اقتصادی خواهد داشت.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.