سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماکو؛

اجرای برنامه «ایراپن» در شهرستان ماکو

کارگاه آموزشی ادغام برنامه پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر در نظام شبکه در شبکه بهداشت و درمان ماکو برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مسئول گسترش و جانشین مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به زندگی ماشینی و سبک زندگی کنونی افراد جامعه افزود : در حال حاضر کم تحرکی افراد منجر به افزایش بیماریهای غیر واگیر از جمله قلبی و عروقی ،سرطان ، تنفسی و دیابت گردیده است ودر بررسی های بعمل آمده از مرگ و میر ، لزوم برنامه ریزی در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر می باشد .

جبرئیل زاده گفت : از تعداد 38 میلیون نفر موارد مرگ و میر در جهان حدود 6 میلیون نفر در اثر ابتلا به بیماریهای غیر واگیر فوت نموده اند و هدف ازبرگزاری این کارگاه این است که بتوانیم با آموزش و فرهنگ سازی درصد مرگ و میر از این بیماریها را تا سال 2025 ، 25 درصد کاهش دهیم .

وی همچنین به اجرای طرح ایراپن که به صورت پایلوت در 4 شهرستان از استانهای مختلف اجرا شده که شهرستان نقده در استان ما جزء این شهرستانها بود اشاره کرد و گفت : با موفقیت آمیز بودن این طرح ، بنا بر این شده که این برنامه در سراسر کشور اجرا شود که هدف از برگزاری این کارگاهها نیز جزء اهداف اجرای این برنامه می باشد .

لازم به ذکر است که با عنایت به لزوم حضور کلیه مراقبین سلامت و بهورزان در این کارگاه شش روزه، دو گروه مجزا جهت آموزش شرکت نمودند و آموزشهای لازم در راستای تغذیه مناسب _ کاهش کم تحرکی – کاهش مصرف دخانیات – برنامه های پیشگیری و کنترل بیماریهای دیابت – سرطان کولورکتال – سرطان پستان – اختلال چربی خون و برنامه های سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد و ... جز مقوله های مورد بحث این کارگاه بودند.

انتهای پیام/ح


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.