مسئولین و کارشناسان کلیه واحدهای ستاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه ، از ستاد و مراکز بهداشتی و درمانی شبکه بهداشت و درمان ماکو بازدید بعمل آوردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  حقیقی معاونت فنی اموربهداشتی دانشگاه با اشاره به اجزاء سه گانه برنامه سلامت یا برنامه بهداشتی از جمله پایش و ارزشیابی – فرایند خدمات – خدمات پشتیبانی گفت : پایش کارایی فرایند را نشان می دهد و مشخص می نماید آیا فرایند در راستای تحقق اهداف می باشد یا نه .

حقیقی هدف از پایش را شناسایی مشکلات بهداشتی عنوان کرد واظهارداشت : وحدت رویه همکاران در پایش مهمترین اصل بوده و پایشی سودمند است که منجر به ارتقاء توانمندی و آموزش باشد.

وی افزود: برای انجام پایش اصولی و موفق و مدیریت پایشها باید مراحل و اسلوبهایی را رعایت کرد که به ترتیب عبارتند از : ساختار – آموزش – آمار– شاخصها – گزارش دهی و گزارش گیری – فرایندهای اجرایی و برنامه عملیاتی و در پایان پایش و نظارت – پس خوراند.

معاون فنی اموربهداشت دانشگاه در ادامه به تشریح هریک از این مراحل پرداخت و تصریح کرد : پایش و نظارت مهمترین مرحله است و برنامه های عملیاتی باید هماهنگ با اهداف معاونت بهداشتی و در یک راستا باشد و پایشها باید به لحاظ کمی و کیفی مناسب باشند .

درپایان هریک از کارشناسان بازدید کننده به بیان نقاط قوت و ضعف موارد مشاهده شده پرداختند و دکتر حقیقی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای همکاران ستادی و محیطی و حمایتهای مدیر شبکه در این راستا نتیجه بازدید را مثبت ارزیابی نموده و بر تلاش برای رفع نواقص تأکید نمود و در خصوص پیگیری امور دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.